Foto bij Chapter 1

Ik reed op de fiets richting de manege, er waren al heel wat trailers. Ik wist dat ik op moest schieten, Riley mijn Engelse volbloed was de grootste van de manege, hij hield niet van lawaai en drukte, het was daarom ook geen sociaal paard, als hij zou steigeren dan zou zijn hoofd het plafond raken. Ik zette snel mijn fiets neer en nam de tas mee. Het was eigenlijk best rustig en dus nam ik maar meteen mijn zadel mee om Riley op te tuigen. Een lange wandeling zou hem goed doen. Ik had het zware zadel vast en liep richting de stallen waar Riley ook stond. Er stond een jongen in een wit polo pak bij Riley, hij aaide hem zachtjes. Ik liep wat sneller. 'Pas op, hij bijt.' ik merkte de kuil niet toen ik er bijna was en ging onderuit. Ik zuchtte, dit was pas een afknapper. Ik pakte de hand van de jongen vast die bij Riley stond. Hij pakte het zware zadel van de grond en hing hem over het rek. 'Dank je.' De jongen had zijn cap al op maar deed hem af. 'Geen dank, Harry.' ik had de jongen niet aangekeken. Ik pakte zijn hand vast, en toen ik hem aankeek schrok ik; prins Harry. 'Laila, en dat is onze bijtende Riley.' en stak mijn hand uit naar Riley. 'Ik moet echt opschieten, sorry. Ik moet Riley weg hebben voor de polo wedstrijd.' 'Ik snap het, moet ik helpen? Zo'n klein meisje als jij kan hem toch niet opzadelen.' 'Kijk daar staat een krukje.' ik wees naar het krukje dat er al stond. 'Ik help wel.' 'Als hij steigert is het niet mijn schuld.' Ik opende de staldeur en liep naar binnen 'He jochie van me.' ik legde mijn hand op zijn schoft en klikte het riempje vast en haalde hem er uit. ik pakte een elastiekje en begon zijn staart te vlechten, iets wat ik erg leuk vond. 'Wil je me even erop helpen...' 'Zal ik daar anders knotjes in maken?' 'Wat jij wilt.' Ik pakte de tuinslang en vulde snel het water bij. 'Wat ga je vandaag doen met Riley?' 'Gewoon een lange boswandeling maken, misschien even langs het meer.' 'Cool.' 'bedankt dat je me wilt helpen.' 'graag gedaan.' samen zadelde we Riley op. 'Kom ik zal je helpen.' ik keek hem dankbaar aan. 'Ik zie je vanavond nog wel denk ik? Ik ben de hele week hier.' 'Ik denk het wel.' Hij zwaaide en ging weg. 'Kom op Riley.' we draafde door het bos heen en stopte bij het meertje waar Riley kon grazen en ik wat drinken nam. Ik sprong weer op Riley en we liepen op een rustig tempo terug. Toen we aankwamen was het al aan het schemeren en was de wedstrijd al afgelopen. Ik zag Harry al staan bij de box van Riley. 'Ik wil eigenlijk nog even een hindernis afleggen, de les is net over.' ik wees naar de buiten bak. 'Oké.' hij liep naast me 'Martha, wil je hem nog even laten staan?' 'Is goed. Nog een balk er op?' 'Ja doe maar.' Ik reed de bak binnen en begon rond te draven en uiteindelijk sprongen we een aantal keer. 'Ik ga alles opruimen.' 'Dan ga ik Riley even aftuigen.' Ik sprong van Riley en nam hem mee. 'Moet ik helpen?' 'Ik moet eerst even afzadelen en dan moet ik hem nog even wassen, hij zweet namelijk een beetje.' 'Oké.' ik zette alles aan de kant en deed Riley in de box. 'kan ik je een drankje aanbieden?' 'natuurlijk.' ik zei Riley gedag en samen liepen we naar de kantine. 'Wat wil je?' 'Cola.' hij liep naar de bar en haalde een cola en een biertje voor zichzelf. 'Kom dan gaan we bij mijn team zitten.' 'Ik ga niet bij jouw team zitten.' 'Waarom niet?' 'Ik ben voor ons team.' ik glimlachte naar hem. 'Oké oké dan gaan we hier zitten.'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen