Chapter 2
'Willy.' ik gaf hem een kusje. 'Ik heb je gemist.' hij hinnikte. Wat hield ik toch van hem. 'Willy krijgt een kleintje...' melde mijn moeder. 'Heb je al gekeken dan?' 'Ja gisteren, eergisteren was Mango namelijk...' 'Mam ik weet heus wel hoe veulens worden verwekt.' ik opende de staldeur en haalde Willy eruit. Ik maakte hem vast en pakte mijn poets spullen. Ik hoorde hoe mijn moeder Mango ook uit de box haalde. 'Ik ga even rijden, Willy is vanochtend al gereden.' 'Dank je. En mam, ik ben blij dat je weer lacht.' Mijn moeder liep de stallen uit. Het was rustig en het enige wat ik hoorde waren een aantal regendruppels. Ik zong een deuntje terwijl ik Willy rustig borstelde, ik zou morgen een rondje gaan rijden. 'Mag ik binnenkomen?' vroeg een jongen die ongeveer mijn leeftijd had. 'natuurlijk kom binnen.' 'Het is opgeknapt, dit was eerst zeg maar de spook boerderij van La Push.' 'Het is nog niet helemaal klaar hoor.' De jongen ging achter Willy staan. 'Dat is geen handige plek om te staan... Ehhh.' 'Embry, Embry Call.' Ik schudde zijn hand 'Jimber Brown.' 'En dat is Willy?' 'Ja, dat is mijn paard.' 'Ik hoorde dat jullie ook rijlessen gaven?' 'Ja, wat dan? Heb je interesse?' grinnikte ik. 'Nee niets voor mij. Mijn omgang met paarden is niet zo goed.' 'Dat klinkt goed.' Het begon keihard te regenen. 'Je bent net op tijd.' 'Mag ik hier even wachten tot de regen voorbij is?' vroeg Embry. 'Mijn best.' ik pakte het appelgroene deken van het rek en deed hem om. Mijn lievelingskleur was groen. 'Hoeveel paarden hebben jullie?' 'Op dit moment twee, mijn moeder is nu aan het rijden in het bos met Mango, binnenkort krijgen we een veulen erbij, en morgen komt de er een pony, die we wel zelf op moeten halen bij een andere boerderij hier in de buurt.' 'gaaf, mijn nichtje is dol op pony's en paarden.' 'Leuk, zijn wij de eerste hier in de buurt?' 'Ja voor zo ver ik weet wel, Goed dat jullie hoge hekken neer hebben gezet in de tuin.' 'We deden dat omdat Willy en Mango dol zijn op het bos.' 'Oh, ik dacht eerder omdat er vossen zijn.' 'Dat is de eerste keer dat ik zoiets hoor, ik dacht dat die hier niet zaten.' 'Het schijnt wel zo te zijn.' Ik hoorde de hoeven van Mango al snel aankomen en mijn moeder reed zo naar binnen. 'Het gaat straks onweren, oh hallo.' Ze glimlachte naar Embry 'Ik zet even Mango vast.' Ze liep nadat ze Mango vast had gezet naar Embry. 'Embry Call.' 'Karin Brown. Kom dan gaan we naar binnen.' 'Ik kwam alleen maar eigenlijk om te kijken hoe het eruitzag en om te schuilen voor de regen.' 'Mam ik zet Mango ook wel binnen.' Ik aaide Willy en zette hem in de box. Daarna liep ik naar Mango en tuigde hem af, zijn lichaam was bezweet en en dus pakte ik een handdoek en maakte zijn lichaam droog waarna ik ook hem in de stal zette. Ik liep door de tussendeur en zag Embry al op de bank zitten met een glas cola. 'Thee?' vroeg mijn moeder. 'Lekker.' 'morgen ga ik al vroeg richting Forks, ik moet even langs een aantal mensen en als ik terugkom heb ik Salayin bij me.' 'Dat is oké.' ik glimlachte en plofte naast Embry op de bank.
Er zijn nog geen reacties.