Destiny
Mia pakt de tas over en ik kijk de kamer rond. Het behang is precies hetzelfde als in de woonkamer ,maar hier staan iets van 10 bedden met naast ieder een grote eikenhouten kast.
"Voor een tas is jouw tas wel zwaar."puft Mia.
"Dat klopt."grinnik ik en leg mijn bezem op mijn bed.
Mia gooit de tas ook op mijn bed. Een rookpluim stijgt op.
"Aera."roep ik en de rookpluim verdwijnt.
"Wow. Hoe deedt je dat nou ?"vraagt Mia verbaast.
"Ik heb geoefend."zeg ik met een glimlach en buig me over mijn tas.
Wanneer ik hem open vliegt het amulet van mijn moeder omhoog en begint wild te bewegen. Snel pak ik hem vast bang dat hij anders weg zou vliegen.
"Magische voorwerpen zijn koppig."zegt Mia en kijkt niet op van al mijn kleding in de kast doen.
"Draag je dit echt ?"vraagt ze en houd een Daisky Duke omhoog.
"Ja ,dat is heel gewoon."
"Ja ,voor mensen. Je bent de machtigste heks op je moeder na."maakt Mia me af.
"Nou ik moet wel met mijn krachten leren om gaan."zeg ik en begin te blosen.
"Klop. Klop. Meiden de lessen beginnen zo."zegt Michiel en steekt zijn hoofd om de hoek heen.
"Wacht."roept Mia en ze wordt lijk bleek.
"Wat ?"vraag ik haar en Michiel komt bij ons staan.
"Ik zie dat iemand met iets vreselijks vecht samen met nog iemand."zegt ze en probeert zich te concentreren.
"Jij bent het."zegt ze geschrokken en ontwaakt uit haar trans.
"Wat ,nee. Dat kan niet."zeg ik geschrokken.
"Wat ?Roxsanne. Waar vecht ze tegen ?"zegt Michiel met een angstige piepstem.
"Iets vreselijks. Meer zag ik niet."zegt Mia.
"Wie was die andere ?"vraag ik weer.
Mia haalt haar schouders en loopt de kamer uit. Ik loop samen met Michiel Mia achterna.
"Waar was het ?"vraagt Michiel en ik geef hem een por.
Mia heeft helderziendheid in haar familielijn zitten. Mia kijkt verstrooid de gang door.
"Wat hebben we ?"vraagt ze en het begint te onweren.
"Vliegen."zegt Michiel en kijkt geërgert naar buiten.
"Dan moeten we opschieten."roep ik en loop de gang door.
Ik zie anderre van mijn klas bij de deur staan.
"Hè bah. Wat een slecht weer."zegt iemand en de lucht licht weer op door een bliksemstraal.
"Ieks !"hoor ik een meisje gillen.
"Ik ga echt niet naar buiten."zegt iemand anders weer.
"Jongens ,Jongens. Rustig. De les wordt afgelast. Vliegen met onweer is gevaarlijk zelfs voor heksen."roept de lerares boven al het gekakel uit.
De hele klas loopt weer weg van de deuren.
"Kom je mee ?"vraagt Michiel aan mij.
"Nee ,ik ga naar de bieb."zeg ik en loop een andere gang in.
"Wacht ,ik ga mee."roept Mia en huppelt me achterna.
Reageer (3)
Nicely!
1 decennium geleden+ Kudo!
1 decennium geledenLeuk!
1 decennium geledenEen soort zweinstein... Ik hou daarvan! Ik word abo!
Ik wist niet dat Mia wit haar had...