de grote deuren van de grote zaal stonden al open. er waren al wat mensen. van Zwadderig alleen nog niet. langzaam liep ik naar binnen. om me heen kijkend. het plafond was veranderd. ik keek weer naar voren. Sneep zat er nog niet. Perkamentus zag er vriendelijk uit. waarom mag Voldemort hem niet. ik ging dat zeker uitvinden. ik keek opzij en zag Daisy gaan zitten. iedereen ging verder van haar afzitten. ik wilde ze allemaal een klap geven. maar ik draaide me om en ging zitten. ik keek om en zag Daisy opstaan. Daisy was gewoon te aardig. "Sorry dat jullie je ongemakkelijk voelen." ze boog een beetje. pakte een broodje en liep weg. toen kwam Draco ook aan. hij keek haar achterna. net als mij. meteen liep hij op mij af. "Wat is er met Daisy aan de hand?" "Right to the point. iedereen probeert haar te ontwijken, en het lijkt erop dat ze nu al wordt gepest." hij leek boos en keek omlaag. "Oké, die Griffoendors gaan eraan."
"Dat versterkt het probleem juist. een Zwadderaar die een Griffoendor helpt zegt dat iets niet klopt." hij leek nu heel geïrriteerd. ik pakte een broodje en begon te eten. toen ik mijn eerste broodje op had kwamen Patty en Storm aan. "Heb jij jeukpoeder in onze kleding gedaan?" ze waren boos. "Wat als dat zo is?" ik grijnsde. "Jij wilde me opmaken in mijn slaap. boontje komt om zijn loontje. sorry Storm, ik kon het niet laten."
ze lieten zich met een plof zakken op de bank. "We krijgen je nog wel." "Als jullie dat proberen gaat de foto rond." ik lachte en hun gezichten verzuurde. "Hé mag ik de foto zien" vroeg Draco toen hij doorhad dat het erg was. ik pakte mijn mobieltje. meteen doken beide meiden erop af. "hij mag het niet zien!" ik grinnikte en pakte een ander mobieltje.
"Jullie hebben de verkeerde, beetje opletten, meiden." dit was serieus te leuk. messing with everyone's heads. ze legde de mobiel weer neer en pakte een broodje. "Vinden jullie mij zo erg?" Draco leek dit leuk te vinden. maar dat kon er ook aan liggen dat hij Storm niet graag mag en ik haar voor schut kan zetten. "Ja. het schooljaar is maar net begonnen en je kan ons al chanteren." ik keek ze gewoon aan. tsja, daar kon ik niks tegen inbrengen. "Hé, ik kan nu mezelf zijn. no pretence. eindelijk. dit leek ze aan het denken te zetten. "Wat bedoel je met jezelf zijn?" ik keek omlaag. "Ik hoef me niet te gedragen als een bitch tegen Daisy,hoef me niet te gedragen als een populair meisje dat dom is en goed in plannen maken. te doen alsof ik hou van shoppen."
ik stond op en ging weg. ik liep naar voren Sneep had mijn rooster nog. ik liep op hem af. "Professor Sneep, mag ik mijn rooster?"
hij keek me aan. zijn blik leek berekenend, hij had door dat ik niet gewoon was.hij begon ernaar te zoeken en gaf het af. "Dank U." bedankte ik hem. ik liep gewoon weer weg. weer naar de kerkers. terug naar mijn kamer. kijken wat voor ravage was aangericht door Storm en Patty. ik stelde me het ergste voor, maar het viel nog redelijk mee, de kamer was wel helemaal over hoop gehaald, maar het had erger gekund. alle lades waren open getrokken, flessen lagen op de grond. kleding slingerde over al in het rond. stoelen waren omgevallen. maar er was niks kapot. ik trok mijn koffer vanonder mijn bed vandaan en keek voor mijn boeken. mijn eerste lesuur was een blokuur toverdranken. daarna een lesuur verweer tegen de zwarte kunsten. Sneep en Krinkel... de rare docenten.
ik sloot mijn ogen en zat te bedenken waarom hij zo angstig leek en waarom hij die tulband droeg. ik had nog even dus startte mijn laptop op. "eens kijken. eerst naar het andere net. even hacken. ik ben binnen. nu verder." Krinkel. leraar Zweinstein. niet veel bekend. vroeger leraar dreuzelkunde nu verweer tegen de zwarte kunsten. er wordt gedacht dat hij een ontmoeting met vampieren heeft gehad en daardoor is getraumatiseerd tijdens zijn wereldreis. weer andere zeggen dat hij connecties met Voldemort heeft gehad. interessant. waarom een dooddoener in Zweinstein? nu snel bang en stotterend door het leven.
"Niks echt interessants, alleen die wereldreis. dit gaat leuk worden. nog even kijken onder Sneep."leraar toverdranken op Zweinstein. zat vroeger in Zwadderig, is 38 jaar. halfbloed. erg bijzonder in toverdranken en verweer tegen de zwarte kunsten. vroeger volgeling van Voldemort. nu trouw aan Perkamentus. goeie connecties met Lucius Malfidus. "Wacht eens, Lucius is een dooddoener, er klopt hier iets niet." vroeger vaak problemen gehad met Sirius Zwarts. (opgesloten in Azkaban wegens volgeling van Voldemort, oud Griffoendor.) en James Potter. (Getrouwd met Lilly Evens, gedood door Sirius Zwarts. eerder beste vrienden met Zwarts). kwam by de wikkenweegschaar maar bleef uit Azkaban dankzij Perkamentus. oké dat is genoeg informatie voor nu. maar ik ga nog wel opzoek naar meer. het is tijd om naar de les te gaan.
ik pakte de boeken en verliet de kamer.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen