Part five'

We zitten in de bus op weg naar Leuven. Het is best stil, en ongename stilte. 'Waarom vroeg je eigenlijk mij? Niet dat ik het erg vind, integendeel. Maar zou Lisa niet liever zijn mee geweest?' vraag ik dan. 'Nee, dat denk ik niet. We hebben een beetje ruzie.. Maar ik wilde mijn gedachten verzetten, dus we gaan niet over haar praten e' zegt hij lachend. Ik knik en kijk terug door het raam.

'Goh, ik ben moe. Hoeveel winkels hebben we al wel niet gedaan, Bill? Ik wist niet eens dat je zo van winkelen hield' zeg ik lachend. 'Phaha, we hebben er wel al veel gedaan, ja. Zullen we maar een broodje gaan eten ofzo?' vraagt hij. 'Ja, dat is goed. Ik heb wel zin in een broodje'. We gaan naar de Panos en eten een lekker gezond broodje.
'Dat was lekker zeg' zeg ik lachend als eindelijk ons broodje op is. 'Gaan we nog even verder winkelen?' vraagt Bill met een grote glimlach. Ik stem in en wandel met hem nog een paar winkelstraten in.

'Ik heb echt veel te veel gekocht, denk ik' zeg ik als we zijn gaan zitten in het gras. 'Ja, ik ook' zegt Bill lachend. 'Ik weet dat je vroeg om niet over Lisa te praten, maar.. Hoe komt het dat jullie ruzie hebben, als ik vragen mag?' vraag ik. 'Wel, ze is gewoon net iets te snel jaloers, weet je? Als ze me nu met jou zou zien, zou ze me vermoorden. Ik mag bijna nooit meer afspreken met andere meisjes, en dat vind ik heel frustrerend. En ja, zo is de ruzie gekomen. Het werd me gewoon even te veel.' zegt hij dan. 'Auwtch, das niet fijn. Dat snap ik. Vertrouwen zouden de basis van een relatie moeten zijn, vind ik. Ik snap wel dat het je teveel wordt. Maar niet getreurd, wij gaan nog lol maken!' zeg ik lachend en haal mijn fototoestel boven.

'Wacht even,' zegt Bill. Ik kijk hem vragend aan, maar luister verder. 'waarom haat je Lisa zo vreselijk?' vraagt Bill. Fuck, hoe weet hij dat nou? 'Wie zegt dat ik ze haat?' vraag ik met een wenkbrouw omhoog. 'Jij, ik heb het ergens gelezen op netlog, geloof ik.' Ik slik. 'Wel, zij moet mij gewoon niet hebben. Ze mag mij niet en laat dat vaak genoeg weten. Daarom mag ik haar ook niet. Vraag me niet waarom ze mij niet mag, waarschijnlijk omdat ik een vriend van jou ben en omdat ze jaloers is..' zeg ik stil. 'Wat doet, of zegt, ze dan zoal?' vraagt Bill dan. 'Niets speciaal, ze doet niets met me ofzo, ze schuld me alleen soms via netlog uit. Dan zegt ze altijd dat jij mij helemaal niet leuk vind, en dat je alsof doet enzo ..' zeg ik. 'Dat geloof je toch niet?' 'Nee ;D' 'Oké, zin om Lisa jaloers te maken? Ik ga het waarschijnlijk toch uit maken' zegt hij lachend. Hij pakt mijn fototoestel en staat recht.

Reageer (1)

  • Beccaa

    Jaaah goed zo Billieboy, dump ze , dump ze hard (duivel)
    Mwuaha xD verdeeeer ö houvanjee' <3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen