Foto bij Kiss the frog

Vandaag is er weer een man verdwenen. Zijn naam is Roland Manders. Het is de rijke oliemagnaat. Volgens ooggetuige vloog er een jong meisje zijn kamer binnen en waren er felle lichten. Daarna vloog ze weer uit het raam. Deze bron was helaas wel dronken die avond ,maar we moeten alle hou vast pakken die we hebben. Als u deze man ziet wilt u dan alstublieft bellen.

Ik sluip stilletjes naar de trap in de hoop dat niemand mij hoort.
"Roxanne ?"hoor ik uit de woonkamer komen.
Ik kijk even de hoek om. In de woonkamer zit mijn stiefmoeder en stiefvader op de bank met mijn stiefzusje op het tapijt en mijn broer loopt uit de keuken met een glas vol met iets. Het zag er walgelijk uit. De smurrie in het glas begint zelfs te bewegen. Mijn stiefzusje begint te gillen.
"Waah !Hou dat vieze spul uit mijn buurt."gilt ze en rent naar mijn stiefmoeder.
"Wat heb je nou weer gedaan ?"zegt mijn stiefmoeder boos en houdt de krant voor mijn neus.
"Je kan niet dewijzen dat ik het was."zeg ik en kijk boos naar mijn broer.
Hij haalt zijn schouders op en gaat naast mijn stiefvader zitten. Ik ga nors ook op de bank zitten.
"Hoe kan je nou weer ?Weet je ik heb er genoeg."
"Nou ik heb ook genoeg van jouw."zeg ik boos en probeer weer op te staan.
Mijn broer grijpt me razend snel vast en kijkt me hoofd schuddend aan. Boos ga ik weer zitten en sla mijn armen over elkaar.
"Zusje ,weglopen heeft nu geen zin."zegt mijn broer.
"Maar dat doet ze altijd. Ze loopt weg voor elke verantwoordelijkheid."zegt mijn stiefmoeder boos.
Ik sta op en orb(teleporteer)naar mijn kamer. Ik hoor voetstappen op de trap. Snel draai ik me om en met een handbeweging vliegt de deur dicht en vliegt op slot. Ik open de magische tas die ik van mijn echte moeder heb gekregen en gooi daar mijn kladblok vol met spreuken ,een versleten toverstok ,een lading kleding ,mijn heksenhoed ,de foto's die op mijn bureau staan en nog veel meer in. Met gekraak gaat de deur open en ik kijk om. Daar staat mijn broer in de deuropening.
"Mag ik vragen wat je aan het doen bent ?"zegt hij en kijkt naar mijn tas.
"Ik ga weg."zeg ik kortaf en gooi nog wat spullen in mijn tas.
"Maar je mag niet weg gaan. Wat moet ik dan doen ?"zegt hij en gaat voor me staan.
"Weet ik toch niet."zeg ik boos en loop om hem heen.
"Maar Roxsanne ik weet dat mam dit niet wilt."
"Welke mam."vraag ik nijdig en de tranen rollen over mijn wangen.
"Mam is weg. Op gegaan in rook en de andere accepteert toch niet wat ik ben."zeg ik nog boser.
"Je bent ook niet echt de makkelijkste."zegt mijn broer en verliest zijn kalmte.
"Oh fijn. Je bent ik dacht dat jij het wel begreep ,maar ik had het toch fout. Je bent precies zoals..."
"Waag het niet te zeggen."
"Je bent precies zoals een magielose !"roep ik boos en mijn broer grijpt me vast.
Snel bijt ik zijn hand en hij laat los. Ik wijs met mijn hand naar de bezem en hij vliegt in mijn hand. Hetzelfde doe ik met mijn tas.
"Oh ja voordat ik het vergeet."zeg ik en haal een kikker uit mijn zak.
Ik geef hem snel een kus en gooi hem dan voor de voeten van mijn broer. Felle lichtflitsen ontstaan om de kikker en ik ren naar het raam. Ik klim snel in het raamkozijn en kijk nog een keer om. Toen sprong ik uit het raam en klim snel op mijn bezem. Net op tijd weet ik mijn val te stoppen en pak de kat die in het zonnetje ligt te slapen. En leg hem op schoot. Ik aai hem even wakker en vlieg dan zo snel als het licht weg. Ik zie mijn broer uit het raam kozijn op zijn bezem springen. Oké ik wist dat dit zou gebeuren en even tussen beide mijn broer is een betere vlieger dan mij. Snel leun ik nog verder naar voren. Hij kan misschien beter dan mij vliegen ,maar ik ben ook een vlieg talent. Mijn kat kijkt me slaperig aan. Ik kijk weer om. Hij is aan het in lopen op mij. Ik kijk angstig naar voren zoekend naar obstakels voor mijn broer. Snel neem ik een duikvlucht naar beneden en suis door de winkelstraat. Ik begrijp heus wel dat hij mij nodig heeft ,maar ik heb niemand nodig.
"Bam !"ik vlieg tegen een onzichtbare muur.
"Hé kleine waar denken we heen te gaan."hoor ik Constanza zeggen die voor me verschijnt.
Snel draai ik me om en vlieg een ander straatje in. Ik trek mijn bezem omhoog en met een knal gaat mijn bezem weer omhoog. Dit wordt lekker ,nu zitten Constanza (Mijn broer's vriendinnentje)en mijn broer achter me aan. De energie van een dimensie-poort wordt steeds sterker. Snel zet ik een sprint in en vlieg weer omlaag. De energie stroom leidt me naar de dimensie-poort. Ik kom uit in een doodlopend straatje. Dir zou ik kunnen weten.
"Magie school"fluister ik en een poort opent zich voor me.
Ik hoor mijn broer achter me. Het is gevaarlijk ,maar ik kan niet andders ik moet de poort sluiten. waarom dit zo gevaarlijk is ,is omdat je in het niets op kan gaan als je niet bij je eindbestemming bent voordat de poort zich helemaal gesloten heeft.
"Sluiten !"roep ik boos en angstig.
Ik hoor mijn broer stoppen en schreeuwen. Snel buig ik me naar voren en mijn haren vliegen naar achter. ik moet nog sneller gaan. Denk ik terwijl ik de poort zie dicht gaan achter me. Ik heb deze spreuk nog niet uitgeprobeert ,maar het is het enige wat ik kan proberen. Snel mompel ik de spreuk en in een flits suis ik langs de energie stroom. Ik ga op mijn bezem staan met mijn kat in mijn armen. Een schok laat mijn bezem en tas in het gras vallen. Ik maak een salto en belandt stevig op mijn voeten. En de dimensie poort sluit zich. Snel raap ik mijn tas en bezem op en loop naar het grote gebouw midden op het grasveld.

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen