Geen gewone donderdag
groetjes veerle
Ik sta op en denk een gewone dag school. Op de klok zie ik dat het al kwart voor 9 is, veel te laat, moest om 8 uur al opstaan. Dan realiseer in me dat het donderdag is en het eerste uur vrij ben en dus nog een kwartier kan blijven liggen. Toch kom ik uitbed en kijk wat ik aan ga doen. Als ik iets leuks heb gevonden, ga ik douche. Als ik beneden kom gaat men moeder er nog. “goedemorgen# zegt ze. “goedemorgen, moest je niet gaan werken?” vraag ik. “ nee, ik heb om 11 uur een vergadering. Dus moet er dan pas zijn.” “oké” verder eten we zwijgend ons ontbijt op. Daarna ga ik tandjes poetsen en verslik me bijna alweer in de tandpasta. Weer benedenstop in mijn eten voor op school in mijn schooltas, ondertussen vertel in mijn moeder over mijn bijna dood ervaring van daarnet, ze kan er wel om lachen. Schoenen, sleutels en jas. En we gaan beide gelijk de deur uit. Op weg naar een nieuwe schooldag, met gepest en uitgelachen worden.
Op school ga ik naar mijn kluisje en stop men jas er in, terug op slot met dat ding. Draai me om en wil weg lopen, maar…. bots bijna tegen Armand aan, hij is echt arrogant, pest me en mijn vriendinnen, maar stiekem is hij wel leuk. “wat moet je?” vraag ik bot. “ ik wil je wat vragen.” Even aarzelt hij, maar zegt dan: “wil je zondag met mij naar Amsterdam gaan, er is dan een TH-fanmeeting. Ik ben fan van ze en ook wat vrienden van me, maar niemand weet het, ik wil niet gepest worden.” “en dan ga je mij pesten. Goed, ik ga mee. Waarom vraag je dat eigenlijk aan mij?” jij bent ook TH-fan en heel lief” toen ging de bel, gered door de bel dacht ik. “ik ga naar de les. Ik zie je straks nog wel” zei hij en ging weg. Onder de volgende les, informatica, was ik niet zo geconcentreerd. Was dat echt gebeurt? Was het echt zo, dat hij Tokio Hotel fan is?
Er zijn nog geen reacties.