05. Magie, Merlot en ruzie
Luna's P.o.v
We reden een paar minuten stil door het bos naar de voor mj zo bekende open plaats. maar natuurlijk moest die jeerlijke stilte weer door broken worden. 'Zeg Luna ben jij een heks?' vraagt Marie-Loise gemeen.Dit soort opmerkingen hoorden ik wel vaker als ik met "gewone" mensen omging 'Nee ik ben geen heks ik ben een Druide.' 'Maar je lijktwel op een heks je tovert en je gedrag is ook niet bepaalt vriendelijk,' zegt ze krengerig. Kijk daar is de echte Marie-Loise. Ik had al een gevoel dat ze een kreng was en ik zit er kwa gevoel niet vaak naast. 'Ten eerste een heks is een mens die magie leert en vooral duistere. Ik ben met magie geboren en ik gebruik het alleen voor het goede. Ten tweede ik ben alleen vriendelijk tegen mensen met een goed hart en dat ben jij dus niet,' antwoord ik vals. au dat moet haar pijn hebben gedaan.'Pff ik ben juist het zuiverst van hart en het zuiverst van bloed, mijn familie is al generaties lang hoog ge eert bij het konings huis. Jij daar in tegen bent een freak met matige ouders' 'WAT zij je over mijn ouders?' Mijn bloed begint langzaam te koken. 'Je hoorde mij wel onderkruipsel je ouders zijn niks waart ik doe alleen aardig tegen ze zodat ik hier kan logere.' 'Oke dat is de druppel!'schreeuw ik. Ik stap van mijn paard af en er begint een vuurbal in mijn hand te ontstaan. Wat ik niet in de gate heb is dat we midden op de open plek staan. 'Rustig Luna doe geen dingen waar je later spijt van krijgt,' hoor ik Mr Merlot van achter mij zeggen. 'Spijt krijg ik vast niet zi scheld mij uit en erger nog ze scheld mijn familie uit!' schreeuw ik. De vuur bal wordt groter en groter en ik zie Marie-Loise met haar veneidige ogen naar mij kijken. 'Eohase Adulsa' zegt Merlot en mijn woede zakt langzaam weg. Eohase Adulsa betekend vergeet niet wie je bent. Ik ben net agresief ingesteld normaal ben ik heel aardig maar dat kind haalt het bloed onder mijn nagels vandaan. 'Sisa Eboni' oftewel dankje fluister ik terug. Ik loop weg van Marie-Loise richting met beste vriendin Eveline. 'Mejufrouw ik denk dat u beter terug naar huis kan gaan' Zegt Merlot tegen Marie-Loise. 'Dat lijkt mij een goed plan maar ik wil wel een gids mee' antwoord ze bevelend. 'Edra begelijd jij Mejufrouw Marie-Loise naar Luna's huis?' vraagt Merlot. 'Wacht eens even hou weet je mijn naam en waar ik logeer?!'schreeuwt Marie-Loise. 'Het staat allemaal geschreven mijn kind.' 'Waar slaat dat op ik wil nu naar huis en je mag mij nooit meer zien.' zegt ze boos. 'Wat u wilt mejufrouw,'zegt Merlot misterieus.
Reageer (1)
snel verder
1 decennium geleden