TEL ME!?
We lopen de wc binnen en meteen stelt ze mij vragen ‘en wat vind ie van mij vertel als je blieft alles!’ ik knik en begin zijn worden op te zeggen ook dat ze in de middag pauze in de leerlingen kamer moet zijn. Ze springt op gewonden door de wc heen tot iemand de deur open doet. En rara wie is het HERMELIEN. ‘hoi Hermelien. Kom maar hoor, we doen je niks.’ Zeg ik met mijn zoetste stem en gezicht. Charlis snapt de bedoeling ‘ja kom maar hoor. Gezellig met z’n drietjes.’ Zegt ze ook op haar zoetst. Ze stapt dan toch maar stilletjes de wc in. ‘oow Hermelien, voor een opdracht moeten we weten hoe je een deur op slot moet doen en hoe je hem kan beveiligen dat niemand anders hem open kan maken, en ja jij bent wel zo slim dat je het weet toch?’ vraag ik dan weer op mijn zoetst. Ze knikt en zegt 2 spreuken. Gelijk na dat ze het heeft gezegd vuurt Charlis ze op de deur af. Ze kijkt geschrokken naar ons om en wij moeten lachen. ‘niemand komt er zo makkelijk van af om mij een mietje te laten lijken. Niet iedereen weet het, eigenlijk maar 4 mensen. Maar aangezien jouw laatste minuten dichter bij komen, kan je het straks toch niet vertellen dus mag je het weten. Ik probeerde me zelf 5 keer te laten verdrinken, alle 5 waren hun er op tijd bij. En weet je hoe dat komt?’ ik stop even als ik haar bange gezicht zie. Ze kan elk moment door haar benen zakken van angst. Ze schudt haar hoofd ten teken dat ze niet weet hoe dat komt en ik ga weer verder. ‘het komt door jouw, door jouw wist heel de school dus ook Draco dat ik heb gehuild. Daardoor kreeg ik ruzie met Draco en kon ik het niet meer aan. Daardoor probeerde ik mezelf 5 keer te laten verdrinken in het meer. Ja dat komt hard aan he, maar zo makkelijk kom je er niet mee weg.’ Ik moest ff grinniken omdat ze nu door haar benen zakt en op de grond ploft. ‘oke je gaat niet dood, dat beloven we je. Maar jij maakt al ons huiswerk voor 3 maanden.’ Ze schudt haar hoofd omdat ze dat niet wil doen en voor ik het weet ligt ze te spartelen op de grond van de pijn. Crucio. Ja ik gebruikte voor de 2de keer Crucio. Ik had al lang in azkaban kunnen zitten door de verboden spreuk. Maar ja als ze het zal zeggen dan gebruik ik avada kedavra ik ga toch al weg dus ja. En Draco die zou het niet zeggen. ‘ik doe het ik doe het stop het als je blieft!’ schreeuwt ze maar. Ik geniet best wel van het voor uit zicht. Maar ik stop uit eindelijk toch aangezien ze over een paar minuten dood zou zijn als ik door was gegaan. ‘ik doe alles voor je. 3 maanden lang alles.’ Schreeuwt ze. Charlis en ik knikken tevreden onze hoofden. Charlis heft de spreuken op en gelijk is Hermelien weg. We roepen haar gauw terug en ze weet dat als ze niet komt de Crucio word gebruikt. ‘als jij ook maar een word zegt over de Crucio dan is het bye bye Hermelien tot in het hiernamaals. Snap je dat? En vanaf komende maandag gaat het in!´ ze knikt angstig en rent dan weg. En wij lopen gauw naar de leerlingen kamer. ´ik snap eigenlijk wel waarom hij jouw wil. Je hebt een groot hart, maar voor mensen die je niet kent heb je geen medeleven.´ ik hief me stok al op ten teken dat ik dit niet leuk vond maar ze suste me al weer. ´het is niet erg hoor, maar het is wel de waarheid. Oke ik heb het ook, maar Hermelien die zou niet eens een vlieg pijn kunnen doen. Dus ja.´ ik knik ze heeft wel gelijk. Samen lopen we naar de leerlingen kamer waar we Draco en Blaise en nog een paar mensen van hun tegen komen. Net zoals Pansy die Draco een kus wil geven. Maar nog voordat ze daar de kans voor had vloog ze al tegen de muur aan. ´waag het niet om mijn vriendje een kus te geven!´ schreeuw ik en laat haar van 2 meter hoog vallen. Gelukkig wist ze een spreuk waardoor er een kussen onder haar kwam anders had ze toch best wel een beetje pijn. Ik loop naar Draco en geef hem een kusje op zijn wang. En kijk daarna zoetjes naar Pansy.
Er zijn nog geen reacties.