~ Inleiding ~
Er zijn vijftien jaar voorbij gegaan sinds de bekende barbier Sweeney Todd is vermoord. De dader is nooit opgepakt, al gaan er wel speculaties in de rondte. Die jongen die toentertijd een soort van geadopteerd was door Mrs. Lovett, is de naam die je het meeste hoort als je in de straten van Londen gaat navragen.
Het gebouw waar vroeger de Pasteitjes winkel en tevens kapperszaak staat al sinds de moord leeg. Niemand durft zich erin te verschansen, uit angst dat het er aan het spoken is. Er gaan verhalen dat de geest van de oude barbier, Sweeney Todd, rond dwaalt en je keel door wilt snijden. Het gebouw is oud en stoffig, heeft nodig een opknapbeurt nodig. Echt durft niemand het aan. Toch zien mensen af en toe schaduwen door de stoffige ramen. De ene denkt dat het geesten zijn, de andere denkt dat er wel degelijk mensen zijn. Niemand durft het met zekerheid te zeggen, totdat er op een dag, bij het zonlicht van de nieuw geboren ochtend, er een nieuw bord buiten hangt.
Bezoek Anton's kapperszaak!
De mensen zijn nieuwsgierig geworden door dit bord en al snel stonden er rijen voor de kapperszaak. Iedereen wilt natuurlijk wel weten wat er nog over was van Todd's zaak, en of deze barbier beter is dan hij ooit was.
En daar begint ons verhaal.
Er zijn nog geen reacties.