01
Met een kwaad gezicht gooit Eline de deur achter haar dicht. ‘KUTSCHOOL! Ik heb er geen zin meer in.’ Mompelt ze bijna onverstaanbaar. Ze negeert het bezorgde gezicht van haar moeder en stampt naar boven. Met een bijna betraand gezicht laat Eline zich op het bed vallen. Ze voelt tranen opkomen maar probeert ze in te slikken. Ze wil niet dat haar moeder plotseling binnenkomt en ziet dat ze huilt. Toch kan ze zich niet meer inhouden en ze voelt de tranen over haar wangen stromen. Het is zo unfear allemaal. Ze pakt haar knuffel en drukt hem stevig tegen haar aan. ‘Die stomme kutschool en waarom moeten mijn ouders nou persé gescheiden zijn? en.. en..’ Eline huilt met volle uithalen. Plotseling ziet ze het bezorgde gezicht van haar moeder boven haar zweven. ‘Mm..ma..mam?’ Een beetje geschrokken kijkt Eline haar aan. ‘Wat is er toch met jou de laatste tijd schatje?’ Vraagt haar moeder bezorgd. ‘Er i..iss nn..nni..ni..ks’ Stotterd ze. ‘Eline, ik zie dat je gehuild hebt.’ Haar moeder knuffelt haar en vraagt nog een keer wat er is. ‘Nn..nou, vv..van..ddd..aag..’ verder komt Eline niet, ze huilt alweer. ‘Sssj, stil maar meisje, stil maar. Een poosje later zitten ze nog zo. Eline haalt een keer diep adem en verteld het hele verhaal. ‘Maandag hadden we proefwerk ak en Astrid had alle antwoorden van mij overgeschreven.. En vandaag kregen we punt terug en had Meneer van der Steen ons geroepen en toen vertelde hij dat er iets mis was. En Astrid loog dat ik alles van haar had overgeschreven!’ Eline voelt weer tranen in haar ogen komen maar ze houdt zich groot. Ze gaat verder, ‘En Meneer geloofde haar en nu heb ik een 1.. Enen..’ Eline snotterd en de tranen rollen weer over haar wangen. ‘En..?’ vraagt haar moeder.
eerste paar hoofdstukken zijn altijd heeel slecht toch ?
idk wanneeerr ik nieuw hoofdstuk ga schrijven, als jullie kudootjes geven, reacties zetten abo nemenn ?
dan schrijf ik zekerrr snel verder.
Reageer (1)
Verder. (:
1 decennium geleden