Foto bij 30°

30 alweer! Dat verdiend wel een Kudo!?

XxX

‘Hael! Je weet hoe gevaarlijk het hier is voor Summer!’ zei Alice boos toen ik uitstapte. ‘Ik dacht dat je mijn toekomst niet kan zien’ zei ik. Ze keek me verbaasd aan. ‘Ja, waarom?’ vroeg ze. ‘Nou omdat je het over Summer had’ zei ik. ‘Het is eerder het geval dat ze als mens bij ons leeft’ zei ze. Ik haalde mijn schouders op. ‘Dat zal nog wel even duren, want ze heeft een nieuwe moeder’ zei ik. Ze keek me weer verbaasd aan. ‘Wie?’ vroeg ze. ‘Ik, haar moeder is vandaag overleden en Beer gaat op zichzelf wonen’ mompelde ik. Ze keek me vol ongeloof aan, ik wist al wat ze dacht; Dat kan niet. Ik liep naar de woonkamer zonder haar aan te kijken. Summer zat bij Esmé op schoot tv te kijken. Ze keek me aan en glimlachte. Hoe moest ik dit haar vertellen. ‘Esmé, ik moet even met Summer praten’ zei ik. Ze knikte en liep naar boven, alsof het hielp, ze zou ons nog horen. Summer zat nu op de bank naar me te kijken. Ik ging naast haar zitten en ze kroop meteen op mijn schoot. ‘Lieverd, ik moet je iets vertellen’ begon ik. Ze knikte en keek me aan. Ik zuchtte. ‘Je moeder heeft een ongeluk gehad en is daaraan overleden’ zei ik. Ze keek me met grote waterige ogen aan. Ik trok haar dichter tegen me aan en ze begon te snikken. ‘Huil maar lieverd’ zei ik. ‘Bij wie moet ik wonen dan?’ vroeg ze na een tijdje. ‘Beer gaat op zichzelf wonen, en als jij wilt mag je bij mij blijven, dan word ik je nieuwe moeder’ zei ik. Ze knikte en nestelde zich tegen me aan. Het was al avond. Ik tilde haar op en liep naar de keuken waar Esmé nu zat. Ik zette haar op het aanrecht en pakte een pan uit de kast. Ik pakte een pak pasta uit een andere kast en zette water op. Na een paar minuten stopte ik de pasta in het water en begon aan de saus. ‘Esmé, kun je Jacob en Renesmee even roepen?’ vroeg ik. Ze knikte en liep weg. Toen de pasta klaar was pakte ik vier borden en schepte op. Ik zette het op de tafel en schonk drinken in. Ik tilde Summer weer op en zette haar op de stoel. Jacob en Renesmee kwamen binnenlopen. ‘Net op tijd’ zei ik. Ze glimlachten en gingen zitten. Ze vonden het volgens mij lekker want de borden waren al snel leeg. ‘Je kan lekker koken!’ zei Jacob enthousiast. Ik grinnikte. ‘Er staat nog meer op het fornuis’ lachte ik. Hij stond op met zijn bord en liep naar het fornuis. Summer gaapte. ‘Wil je naar bed lieverd?’ vroeg ik. Ze knikte en ik tilde haar weer op. Ze kon wel gewoon lopen hoor, maar het was een gewoonte om haar op te tillen. Ik liep naar boven maar werd tegen gehouden door Esmé. ‘De kamer naast Renesmee is ingericht met een groot bed voor jullie beiden’ zei ze. Ik glimlachte en liep de kamer in. Het was ongeveer hetzelfde als Renesmee’s kamer. Ik haalde haar pyjama uit de rugtas en ze kleedde zich om. Ik stopte haar in en drukte een kus op haar voorhoofd. Rustig liep ik terug naar beneden.

Reageer (9)

  • oomsjes16

    snel verder!!

    1 decennium geleden
  • Flighted

    How cute can you be??? Well this cute!
    Echt schattig!

    1 decennium geleden
  • Ingeling

    awh zoo lief!!!

    1 decennium geleden
  • Prim

    LIEVE SUMMER

    1 decennium geleden
  • Frederique95

    Snel verder your story is awesome en summer is cute (flower)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen