6
‘Ash wakker worden!gefeliciteeerd!’ ik kreun en open mijn ogen en zie dat ik zojuist mijn eerste nacht in Zweinstein heb doorgebracht. Nora heeft mij wakker gemaakt, ‘Goeiemorgen’mompel ik en krijg een ook een vrolijke felicitatie van Naglaya. De tweeling zijn net klaar geven me een blik en lopen al weg. ‘Hoelaat is het?’ ’10 uur’ gelukkig is het weekend. Ze beginnen niet meteen met de lessen wat ik ergens jammer vind. Ik stap uit bed en ga snel douchen en kleed me aan in gewone kleren. Dat mocht in het weekend zei me moeder. ‘Klaar’ we lopen naar de leerlingen kamer die behoorlijk leeg is, ze zijn vast bijna allemaal in de eetzaal. Ik herkende drie personen in de leerlingenkamer Draco , korzel en kwast. Verder nog een paar 5e jaars en nog een groepje met 4 jongens en 1 meisje. Ik vond ze erg stoer uitzien en wou zelf ook meer uitdagender worden net zoals Leah enzo, die ik nog niet gezien had. Ze merkte dat ik keek en keken mijn kant op, snel draai ik me weg. ‘Zullen we gaan? Ik heb honger!’ vraag ik snel. ‘Eindelijk eten!’ roept Naglaya blij en ik lach. We lopen de leerlingenkamer uit gevolgd door Draco en zijn volgertjes. ‘Kunnen we jullie vergezellen naar de zaal dames?’ Nora word rood en knikt, die is duidelijk verliefd op draco.
In de zaal staat de hele roedel bij elkaar en Leah komt op me afrennen en neemt me mee naar de groep waar ze allemaal beginnen te zingen. Quil, Seth en Paul doen erg hun best erboven uit te komen wat niet erg zuiver klinkt, ik begin te lachen en bedank ze allemaal. Ik krijg verder nog allerlei cadeautjes zoals een ketting met een wolfhangertje eraan, oorbellen ga maar door! Ook krijg ik mijn eerste bezem, die heb ik van mijn moeder. Blij met al mijn cadeautjes merk ik pas dat iedereen heeft mee kunnen kijken, maar daar trek ik me niks van aan!
Er zijn nog geen reacties.