Foto bij 3.

Ik ga ff in ik-vorm schrijven. Dat ik toch wel wat fijner.

Ik liep de coupé in en meteen was het stil. Iedereen keek me aan, terwijl net alleen Draco er zat. Ik keek ze fronsend aan en nam plaats. Draco keek me grijnzend aan. "Zo, dat duurde lang. Zeg me alsjeblieft niet dat je hebt..." Ik kijk hem vies aan. "Nee, gatver. Nee, ik ging bij mijn broertjelief langs. Maarja, hij gaat met een modderbloedje en een bloedverrader, Weasley, om." Nu was het mijn beurt om allemaal afschuwde gezichten te zien. "Wie is je broer?" vroeg een jongen. Ik keek hem fronsend aan. "Wie is dat?" vroeg ik aan Draco. "Blaise Zabini." "Nou, dan denk ik dat mijn achternaam al genoeg zegt. Ik ben Hilary Potter, aangenaamd." Doodse stilte hing in de coupé, en ik keek iedereen recht in hun ogen. Verbazing was gewoon af te lezen. Geweldig. "Potter?" vroeg Blaise. Ik knikte en rolde met mijn ogen. "Luister eens, ik ben geen bloedverrader zoals mijn broer, dus wees maar niet bang. En ik bijt ook niet, dus je kunt wel tegen me praten. Verder nog iets?" Oké, dan klonk eigenlijk best wel vals, maarja, moesten hun maar niet zo reageren. Alhoewel, ik had ook zo gereageerd. Maar dat maakt niet uit. Toen schoot Draco in de lach en ontspande iedereen weer. Jemig, hoeveel invloed kon één persoon hebben. "Wil je in Slytherin komen dan?" "Natuurlijk, wat dacht je dan? Gryffindor. Laat me niet lachen." Blaise kleurde rood en mompelde een, "nee, natuurlijk niet".

De trein remde af en we stapten uit. Een groot, harig ding riep de eerstejaars en we liepen er lachend heen. Blaise, Draco en ik gingen in een bootje. "Wedden van niet dat je erin durft?" lachte ik uitdagend, toen Blaise opschepte dat als het moest hij zo het water in sprong. "Tuurlijk wel." "Doe het dan." Ik keek hem grijnzend aan. "Mag niet!" zei Hermione, die naast ons vaarde. "Hou je mond, modderbloedje," snauwde Draco. Ik grinnikte en ontving een woedende blik van Harry.

Reageer (1)

  • Faelain

    schrijf je snel verder?
    leuke story ;)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen