Foto bij Vier woordjes van geluk

happiness and sadness are closer than you think

Een week later ontving ik een brief, een brief die Lucy meebracht.
En Lucy was naar Scorpius geweest…
Ik kon mijn zenuwachtigheid niet heel lang verbergen en keek geërgerd toe hoe James lusteloos in zijn eten prikte.
‘Eet door James’ Snauwde ik toen hij een gezichtje in zijn appelmoes tekende.
James keek me diep beledigd aan en propte zijn overige drie aardappelen allemaal tegelijk in zijn mond. Ginny keek hem boos aan maar moest toen haar blik afwenden omdat het tafereel wel heel onsmakelijk was. Terwijl James smakte en iedereen wegkeek staarde ik naar het rolletje perkament dat Lucy bij zich had. Wat zou er in staan?
Ik wipte ongeduldig met mijn voeten en probeerde James veelbetekenende moordlustige blikken te zenden. Die merkte die blikken op en stampte met zijn mes zijn sperziebonen fijn.
‘James’ Zei Harry die de hele maaltijd uitzonderlijk stil was geweest.
‘Eet nou eens door’.
‘Ja pap’ Zuchtte James.
Albus staarde ook naar Lucy en bedacht zich dat dat de uil was die ik naar Scorpius had gestuurd.
‘Zeg Roos’ Begon Albus onschuldig, ik veerde meteen overeind ‘Is dat niet het antwoord van die belangrijke brief’?
Ik keek hem dankbaar aan.
‘Wewke bjies’? Vroeg James met zijn mond vol.
‘Dat is walgelijk James’ Verkondigde Ginny en daarna vroeg ze aan mij ‘Welke brief’?
‘Ik had een brief gestuurd aan Ryan’ Verzon ik snel.
Rianna alias Ryan was mijn vriendin op Zweinstein.
Ginny knikte begrijpend, keek even naar James die zijn glas had beetgepakt en gefascineerd naar de vloeistof staarde.
‘Ga dan maar gauw het antwoord lezen’.
Albus knipoogde en heel even was ik er zeker van dat niemand op de wereld liever was dan mijn Al. Ik deed mijn best om niet naar Lucy te rennen en de brief van haar pootje af te rukken, het lukte wel aardig volgens mij.
Mijn handen trilden wel toen ik de brief losmaakte, hij was niet heel zwaar dus zijn antwoord kon nooit heel lang zijn. Ik scheurde vol ongeduld de zegel los en haalde de brief uit het perkament.
Ik vouwde hem open en begon te lezen.


Lieve Roos,

In de eerste plaats wil ik je heel erg bedanken dat je me een brief heb gestuurd. Ik wil mijn excuses maken voor mijn aders gedrag op het perron. Hij is een echte Malfidus en verwacht van me dat ik dat ook ben. En echte Malfidussen hebben een hekel aan Potters en Wemels. Maar toen ik je brief las wist ik zeker dat ik geen hekel aan je kan hebben, ik wist zeker dat ik geen echte Malfidus was. Dat wist ik al; ergens diep van binnen, ik heb namelijk de hele vakantie gehoopt op een brief van jou. En toen die brief eindelijk kwam was ik gelukkiger dan ik ooit geweest was. Ik besefte dat in het halfjaar dat ik jou kende veel veranderd was. Ik was vrolijker en opgewekter, en dat kwam door jou. Dus, Roos Laurelle Wemel ik ben blij dat ik je met alle overgave die ik bezit dit antwoord kan geven.
Ik hou van jou,
Scorpius.


Vier woordjes van geluk, vier woordjes die mijn leven veranderden. Vier woordjes die ik het liefst van allemaal hoorde. De vier woordjes van Scorpius Malfidus.
Mijn vriendje.
En op dat moment was ik zo gelukkig dat ik dacht dat ik uit elkaar zou ploffen omdat het enorme geluk te groot voor mijn lichaam was.
Albus keek me grijnzend aan ‘Mag ik die brief ook lezen, je kijkt alsof je de grap van de eeuw hebt gelezen’.
Verbaasd luisterde ik naar zijn stem, oh ja. Ik was gewoon in de keuken met Albus, Ginny en Harry en erger nog…James. Hij mocht deze brief niet lezen, iedereen behalve James.
Met het gevoel alsof ik over wolken liep liep ik naar hem toe en overhandigde hem de brief. Albus pakte hem fronsend aan en las zo snel dat ik zijn ogen heen en weer zag flitsten als een tennisbal tijdens de Wimbledon. Maar dat zou ook kunnen komen door de vlinders die door mijn buik gierden en vrolijk liedjes zongen. Ik hield van vandaag, ik hield van de wereld en ik hield zelfs van James die op dat moment reikhalzend probeerde met Al mee te lezen.
Heel even liet ik die gedachte bezinken, hij deed WAT!?
‘James niet lezen’ Zei ik meteen.
‘En waarom niet’?
James sloeg kinderachtig zijn armen over elkaar en staakte zijn pogingen om mijn brief te lezen niet. Goderick zijt gedankt dat Al op dat moment de brief uithad en hem dichtvouwde.
‘Ik wist het wel’ Zei hij glunderend en hij keek me blij aan.
‘Dit is geweldig’!
‘Wat is geweldig’? Vroeg Harry op scherpe toon.
‘Niets’ Riepen we in koor.
Harry keek heel even naar de brief en te laat besefte ik dat de zegel er nog op stond, en op die zegel stond het familiewapen van de Malfidussen.
James had dat helaas ook gezien.
‘Is dat een brief van Malfidus’!
Hij riep het zo hard dat Lucy geschrokken met haar veren klapte.
Ik was van mijn roze wolkje gevallen en was terecht gekomen in een grote hoop modder. Ik haatte James zo af en toe.

Dit hoofdstuk is geschreven door: Fidem

Reageer (3)

  • Totodile

    I loveeeee james!!!
    Hij is mn favo karakter!!
    Top geschreven :D

    X

    1 decennium geleden
  • katl1

    Geweldige story
    Snel verder
    ABO

    1 decennium geleden
  • PickIe

    Nahw, zo lief die brief 8)


    James heeft nogal een probleem met eten, of niet xD
    "en propte zijn overige drie aardappelen allemaal tegelijk in zijn mond"
    En hij heeft een grote mond...

    James, je bent een idioot -.-'
    Waarom verpest je het nou weer.

    Snel verder?(A)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen