17. I'll be your first friend
Ze zat in de tuin. Het was prachtig buiten. Het was zomer, dus het was heel erg warm. Ze lag in het gras in de buurt van een boom. Achter de boom zaten eerst nog was mooie, kleurrijke bloemen en dan een hek, die haar weg hield van het bos en de buitenwereld. Een zucht ontsnapte uit haar mond, hoelang moest ze dit nog trekken? Denn zat op haar buik, opgerold en hij sliep als een roos. Hij vond het altijd leuk om op haar buik te slapen want hij werd altijd gewiegd, soort van dan. Ze sloot haar ogen en begon na te denken. Die jongen heette dus Draco, en hij zat bij Zwadderich. Ze dacht aan haar arm, nog een aandenken van Bellatrix. Ze opende haar ogen en tilde Denn op die meteen wakker werd. 'Sorry Denn, ik moet even wat doen. Ik doe het raam wel open dan kun je op mijn bed slapen.' Denn rende de boom in en wachtte op de tak die hem naar haar kamer zou helpen te gaan. 'Zie je zo bij het raam.' Olette liep naar binnen en zat haar vader in de ochtendprofeet lezen. Ze sloop snel verder en toen ze net bij de deur was draaide haar vader zich om. 'Wat ga je doen?' Ze schrok maar liet dat niet merken. 'Ik ga naar mijn kamer, ben moe.' Hij keek haar verbaasd aan, 'Het is pas half 6.' Ze hield haar schouders op. 'Komt het door de straf die je kreeg laatst?' Ze schudde haar hoofd. 'Ik ben gewoon moe pap.' Hij knikte 'Heb je er nog last van?' Ze keek naar haar voeten. 'Een beetje wel ja.' Mompelde ze. Wat haar vader antwoordde zou een normale of goede ouder nooit hebben gezegd. 'Mooi zo. Je moet leren om je te gedragen en je mag nooit de Heer bedriegen op welke manier dan ook.' Ze zuchtte en knikte. 'Nu wegwezen!' Ze knikte en liep snel naar haar kamer en deed het raam open. 'Sorry dat het zo lang duurde, pap betrapte me en hij gaf me en preek.' Denn ging op haar bed zitten en keke haar hoopvol aan. 'Ow ja! Dat lekkers! Ik haal het wel uit de bibliotheek, daar bewaard papa altijd nootjes enzo.' Het leek wel alsof hij zie 'Snel terug komen met die nootjes jij!' want ze schoot in de lach toen ze de nog steeds hoopvolle blik van Denn zag. 'Ben zo terug, geef me een half uurtje.' Ze liep naar de bibliotheek en keek naar de rijtjes boeken en zag een boek dat over Zweinstein ging liggen en pakte die. Ze pakte pen en papier en schreef een briefje. "Ik heb het boek 'Een Beknopte Beschrijving van Zweinstein' gepakt. Dus als je het nodig hebt heb ik hem. Olette" Ze legde de pen neer en hing het briefje op aan de muur, daar zou haar vader het zeker wel zien. Ze keek nog even rond maar zag geen boek die ze wou lezen. Ze pakte uit het laatje een zakje met nootjes en liep terug naar haar kamer. 'Kijk eens aan Denn, je nootjes. Denn?' Ze keek haar kamer rond maar zag haar eekhoorn niet. 'Denn waar ben je?' Ze keek uit het raam en zag hem nergens. 'Zoek je naar dit?' Ze draaide zich vlug om en zag Draco grijnzend naar haar en Denn kijken. 'Wat doe jij hier?' Klonk botter dan ze eigenlijk bedoelde. Ze pakte Denn voorzichtig uit zijn handen en legde haar op schoot. 'Mijn moeder is hier, ze wou dat ik je manieren bij zou leren.' Ze verstijfde, maar Draco schoot in de lach. 'Niet vervloeken, maar gewoon praten over hoe je je moet gedragen.' Ze ontspande zich weer en knikte. 'Is dat je huisdier?' Ze knikte, 'Een soort van, mijn ouders weten niks van Denn en daar ben ik blij mee. Straks verbieden ze me om Denn bij me te hebben en ik kan echt niet zonder hem.' Hij knikte. 'Ga zitten,' Hij ging zitten en bekeek haar kamer. 'Het is rommeliger dan eerst.' Ze zuchtte, 'Ik ben aan het inpakken.' 'Maar school begint pas over een maand!' Ze hield haar schouders op. 'Kijk eens Denn, pak maar wat nootjes. Ze zijn niet gezout.' Ze legde een nootje op haar hand en Denn sprong er meteen op af en verborg het in zijn wangzakken. 'Hoeveel mensen van jou leeftijd ken je eigenlijk?' Ze stak een vinger op. 'Eentje?' Ze knikte 'Of je moet Denn meetellen.' Hij knikte, 'Dan heb je ook meteen je eerste vriend.' Ze keek hem verbaasd aan. 'Hoe bedoel je?' Hij grijnsde, 'Je moet vrienden hebben in Zwadderich anders kom je nergens.' Ze knikte en begon helemaal te stralen. Haar eerste vriend. "Ik moet Bellatrix eigenlijk wel bedanken. Neeh, doe ik toch niet."
Kudo? Reactie?
Reageer (3)
Leuk!!
1 decennium geledenVooral de laatste zin!
toftoftof!! snel verder!!! xx
1 decennium geledenHahah bellatrix bedanken
1 decennium geledenLove it!!
Snel verder!!
Xx