Brieven en Liefde
Nu ik niet meer met school bezig ben, denk ik de hele tijd aan jullie, met de dag meer en meer.
Ik kijk nu al uit naar het moment dat jullie terug komen, ook al duurt het nog zo lang.
Ik mis jullie, heel erg. Gelukkig heb ik Albus en Scorpius nog.
Zonder jullie ben ik zo eenzaam. Toen jullie naar Mexico vertrokken hebben jullie mij achter gelaten, maar aan de andere kant, de helft van mij is bij jullie, in het zonnige Mexico.
Hoe is het daar?
Ik voelde tranen achter mijn ogen, maar probeerde ze weg te knipperen; ik wilde niet zwak zijn. Uiteindelijk moest ik wel toegeven en parelden tranen over mijn wangen op het perkament. Ik wou dat mam, pap, Hugo en Lily hier waren. Ik vouwde de brief tot een propje en smeet hem door mijn kamer. Ik legde mijn handen op het bureau en liet mijn hoofd er op rusten. Na een tijdje naar mijn veer te hebben gestaard graaide ik in mijn hutkoffer naast het bureau en haalde er een nieuw perkament uit.
Ik mis je! Ik kan geen eens drie dagen zonder je, hoe lachwekkend?
Omdat mam, pap en Hugo weg zijn is het hier heel stil. Ik schrijf deze brief vanuit Lily's kamer, maar dat kan jou waarschijnijk allemaal niet schelen.
Gaan we nog een keer afspreken in de vakantie? Als het uitkomt hoor! Maar mij lijkt het wel gezellig!
Eigenlijk schrijf ik je deze brief om je iets te vertellen. Toen we steeds meer met elkaar optrokken ben ik het duidelijker gaan voelen.
Ik vind je leuk. Niet gewoon, of zomaar leuk.
Om eerijk te zijn vind ik je de geweldigste en liefste jongen die ik ooit ben tegen gekomen. Je bent in het half jaar dat ik je ken een goede vriend geworden. Maar voor mij dus méér dan dat. Ik hoop dat je ook hetzefde voelt.
Liefs, Roos.
Ik keek nog een keer aarzelend naar de woordjes 'lieve' en 'liefs' en het stukje waarin ik toe gaf dat ik veriefd was, toen rolde ik het perkament op.
Met spijt zag ik de brief aan mijn ouders, Hugo en Lily. Voorzichtig vouwde ik hem uit en streek hem glad, zodat je alleen nog lijntjes van het vouwen kon zien. Ik doopte mijn veer opnieuw in de inkt en schreef hem af.
Maar geeen zorgen, ik heb er een foto van genomen die ik natuurlijk meteen laat zien als jullie terug komen.
Liefs Roos
Ik maakte de kooi waar mijn uil open. Lucy stak haar poot uit, en ik bond voorzichtig de brief aan Scorpius aan haar pootje. Ik vertrouwde Lucy, dus liet ik haar de brief aan Scorpius bezorgen. Terwijl ik het raam open deed zei ik zacht tegen Lucy dat ze naar Scorpius moest vliegen.
Er klopte iemand op de deur.
'Binnen'
Het hoofd van Albus kwam om de hoek. 'We gaan over tien minuutjes eten'.
'Oke, bedankt! Zou ik trouwens je uil lenen? Lucy is net weg is net weg'
'Naar Mexico'?
'Nee, naar Scorpius'.
Albus knikte begrijpend 'Doe me een lol en hou je mond over Scorp tijdens het eten. James is al uitermate chagerijnig vandaag'.
Ik grinnikte, James was boos omdat hij niet met Fred mee mocht naar de Fop shop. Hij mocht pas over een week bij zijn neef en este vriend logeren.
'Ik doe mijn best'.
Albus glimlachte 'Nou als Lucy naar Scorp is, dan neem ik aan dat je Tobby naar Mexico wil sturen'.
Ik knikte en keek hem hoopvol aan.
'Dan zal James het weekend van zijn leven hebben, geen uilen.. Tobbt is op mijn kamer'.
Ik gaf hem een knuffel toen ik met de brief in mijn hand naar buiten huppelde.
Reageer (1)
James in een roze schortje
1 decennium geledenWel zielig dat ze haar familie zo moet missen ):
En ze is verliefd ^^
Snel verder(A)