Met een schok werd ik wakker uit de eerste droom die ik in maanden had.
"bammawassitta" Marie-eve lag ristig in haar buggy te brabbelen.
"hoe laat is het?" vroeg ik mezelf af.
"10 uur" antwoordde een ondekende stem.
Ik schoot omhoog en zag haar in de deuropening staan.
Ze had dezelfde zwarte haren en witte huid als het monster dat mijn kind in de droom ontvoerdde.
Snel ging ik in vecht houding staan.
"Wat doe jij hier?" riep ik hard, in de hoop dat iemand beneden de paniek in mijn stem hoorde.
"Een beetje stiller graag, je wilt toch niet dat Marie-eve begint te wenen?" ze keek Marie-eve bezorgt aan.
"Ik wil een antwoord op mijn vraag" terwijl ik dat zei belemmerde ik het zicht op Marie-eve.
"Oh, meisje toch, ik kom je alleen maar waarschuwen" de blik in haar ogen maakte duidelijk dat er meer achter zat.
"Zeg" ik probeerde kalm te blijven, maar een tweede paniek golf overspoelde mijn hoofd: Waar is de rest?
"Ik wil je waarsschuwen voor je mán." Ze keek me doordringend aan "Wat is er met hem?" vraag ik onbeschofd.
"Tja, ik denk dat je het al weet"
"Bedoel je? toch niet... die droom?" ze lachte "recht in de roos!"
"Hoe weet jij wat ik heb gedroomd?"
"Ik heb je de droom gegéven"
Ik zuchtte "Je kan hier evengoed staan liegen!"
"Ik lieg niet, ik weet zelfs niet wat je precies hebt gezien"
ik kijk haar vragend aan "Maar jij gaf me..."
"Ik zal het zo zeggen: Alice ken je toch wel hé? wel, zei kan de toekomst zien door wat mensen beslissen. Als ik een bepaald persoon zie dan krijg ik beelden van de toekomst in mijn hoofd. Het kunnen beelden zijn waarvan de persoon in kwestie niets van af weet. Ik kan mij die beelden nadien niet herinneren, maar weet wel hoe de personen waren en wie.
Om anderen de beelden te laten zien kan ik ze dromen geven, soms vergeet je een droom meteen, soms weet je heel de droom nog en soms weet je wel dat je er een hebt gehad, en of hij goed was, maar ben de beelden vergeten: zo werken mijn visioenen
Ik gaf jou heel de droom over wat ik zag toen ik Seth tegenkwam."
"Jij ontvoerdde mijn kind! hoe kan ik er nu zeker van zijn dat ik je kan vertrouwen?" de onbekende vrouw begon te lachen
"kwam ik in het visioen voor? ha! ik vind het geweldig als ik visioenen over mezelf krijg! Oh, tof om te weten dat ik binnenkort zo'n schattig meisje zal hebben!"
nog voor ze uitgesrpoken was stond ze ovr Marie-eve's bed gebogen
"Blijf van haar af!" grom ik boos

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen