5
Na de sortering werden alle eerste jaars en aantal oudere door de klasse oudste naar hun eigen leerlingenkamer gebracht. ‘Zuiver Bloed’ was het wachtwoord, gelukkig niet zo moeilijk. Met open mond keek ik de kamer in, het is groen met zilver maar wel donker, op verschillende meubels stond het slangenteken. Ik kijk nog gefascineerd rond en voel hoe mijn hand vastgepakt word door Paul, hij knijpt zachtjes in mijn hand. ‘Je moet naar je kamer,’ waarschijnlijk weer een niet opgelet, ik zie nog net een meisje van het 1e jaar naar boven lopen en volg haar snel. Op mijn kamer slapen nog 4 andere meisjes. ‘Hoi’ ik wil niet verlegen overkomen en zeg het zo normaal mogelijk. Ik krijg van 2 meisjes een arrogante blik toegeworpen duidelijk een tweeling. Alleen Naglaya kende ik van de meisjes. ‘Niet op letten hoor’ zegt ze en glimlacht, ik knik. ‘oh ik heb me nog niet voorgesteld, ik ben Nora’ zegt het vierde meisje en ik knik weer ‘Ashley’ ‘en die andere twee zijn Femke en Feline, ze zijn nogal vol van hun bloed’ ik lach. ‘ben jij volbloed?’ Gelukkig dat ik weet wat ze bedoelde anders was ik waarschijnlijk uitgelachen door de tweeling. ‘Nee halfbloed’ antwoorde ik, ik weet dat daar niks mis mee is maar werd wel beetje rood toen de tweeling me nog vuiler aankeken. Nora wierp ze een arrogante blik toe waardoor ik me beetje beschermt voelde. Ik zie mijn spullen bij een mooi groot bed staan, naast het bed van Naglaya. Langzaam richt ik het een beetje in met me spulletjes zoals schilderijtjes van mijn vader, moeder , broer en vrienden. Ik glimlach bij de foto waar we met z’n alle gek opstaan, ik naast Paul waar we elkaar lachend aankijken. ‘Is Paul je vriendje?’vraagt Naglaya toch beetje beschaamd van haar actie. ‘Ehh soort van nog niet officiel,’ Stotter ik een beetje niet wetend hoe ik dit moet uitleggen. Ik mag niemand vertellen over ons weerwolf zijnde. Ze haalt een wenkbrauw op maar houd gelukkig haar mond. ‘Het is onze eerste nacht laten we een spelletje doen’ stelde Nora vrolijk voor als er een stilte viel. Ik knikte blij, het was een tovernaars spel ik kende het niet. Na nog een anderhalf uur spelen was het 10 uur en gingen we slapen. Ik viel al erg snel in slaap want morgen werd ik eindelijk 11.
Reageer (1)
Leuk! (:
1 decennium geleden