Foto bij Steal. [1]

Auraia Smith.

Ik steek snel het nagellakpotje in mijn handtasje en stap naar Mara. "Oké, we doen het zo. We rennen keihard door die poort," zegt Mara. "Doe geen moeite, schat. Je komt nog geen vijf meter of je wordt al gepakt." zei ik nonchalant. "Ervaring?" "Oh, genoeg." Ik keek haar grijnzend aan. "Meid, jij bent te erg voor woorden." Ik lach en we lopen naar een kledingrek, te lang staan praten valt op. Geleerd bij mijn derde diefstal. "Oké, genie, zeg maar hoe we het gaan doen," zegt Mara lachend. "Zie je dat raampje daar?" zeg ik en ik knik naar een klein, wijd openstaande raam. "Ja," "Denk je dat je daar 'iets' mee kan?" Mara kijkt me aan en knikt. Ik geef haar het nagellakpotje. "Oké, ik ga naar buiten en ga achter die raam staan, jij gooit dat ding er door, zonder dat het opvalt, en dan ontmoeten we elkaar bij de Starbucks." Mara knikt goedkeurend en zonder nog iets te zeggen loop ik weg. "Wacht eens even," de caissière komt op me afgelopen. "Kom maar even mee," Ik loop achter de vrouw aan en ga in een aparte ruimte staan. "Je had nagellak in je tas gestopt." "Niet." "Wel." "Niet." "Mond dicht!" Wijs hou ik mijn mond dicht en kijk de vrouw giftig aan. Straks denkt Mara dat ik al buiten sta, terwijl ik hier mijn tijd zit te verdoen. "Controleer maar, maar snel alsjeblieft. Ik heb belangrijkere dingen te doen."

Na vijf minuten sta ik buiten en loop naar de achterkant van de winkel toe. "Ben er," zeg ik zachtjes. Ik hoor een stille "oké" en kijk of ik nagellak door de lucht zie vliegen. Na een minuutje zie ik hem en vang hem. "Oké," fluister ik zo hard mogelijk en loop weg. Al snel zie ik een Starbucks en ga naar binnen. Na een kwartier komt Mara ook. "Die vrouw wou mij controleren." zegt ze. "Mij ook, maar dat heeft dus niks opgeleverd. Mooi kleurtje, hé?" zeg ik, doelend op de nagellak. "Prachtig, je hebt echt smaak Auraia." Ik lach en drink mijn koffie op. "Dankje."

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen