Ik ga uit de ik-vorm (dus wel vanuit Rose) proberen te schrijven, dan moeten jullie maar zeggen wat jullie ervan vinden. En zeg ook wat jullie vinden van aparte zinnen schrijven, zoals hieronder V
V
V
V

Ik liep door de gangen naar het Glee-lokaal. Ik vertrouwde Rachel nog steeds niet echt. Maar een solo bij een belangrijke wedstrijd laat je toch niet zitten? Ik liep met twijfels naar binnen en ik ging zitten.
'Jullie opdracht is gelukt?' vroeg Will. Iedereen knikte en sommigen zeiden zelfs hardop ja.
Toen bedacht ik me iets.
'Mr. Schuester, Rachel zei vandaag tegen mij dat ik de solo mocht voor bij de Regionals.' zei ik
'Dat zei Finn ook tegen mij.' onderbrak Jay me.
'Dat is leuk! Van mij mag dat ook wel.' zei Will
Ik glimlachte even en iedereen ging klappen. Ik werd gelijk rood en ging naast Kurt zitten.
'Leuk, weer een solo.' zei Kurt tegen me.
Ik glimlachte alleen maar. Ik zat nog steeds met mijn gedachten bij Rachel. Zit hier echt niks achter?
'Zullen we gelijk oefenen? Jullie weten de tekst toch?' zei Will.
Jay en ik zeiden tegelijk ''Ja'' en ik stond op. Bijna iedereen volgde mijn voorbeeld en ik ging in de startpositie staan. Dus met mijn rug tegen die van Jay. Toen startte de muziek en begonnen we te zingen.

De bel ging, dus het was tijd om naar huis te gaan. Ik wilde zo graag weten wat hierachter zit, maar ik wil niet zeggen van: ''Rachel, ik vertrouw je voor geen meter, dus waarom gaf je me die solo?'' Ik stond te flippen en zag Rachel lopen. Ik slaakte een diepe zucht, stapte op Rachel af en vroeg: 'Waarom geef je mij die solo?'
Rachel pakte mijn arm en trok me mee naar de meisjes toiletten.
'Jesse heeft me gedwongen.' zei Rachel zacht.
'Wat? Dat meen je niet. Heeft die ongelooflijke idioot van een Jesse St. James je gedwongen. Wat wilde hij? Vertel me alles!' zei ik. Ik voelde me gelijk stom, want het kwam er enorm bot uit.
'Ik zal je alles vertellen. Ik zag hem bij de supermarkt en hij stapte op mij af. Hij zei dat hij er spijt van had dat hij eieren naar me had gegooid en ons had verraden. Ik vertrouwde hem niet dus ik probeerde hem te vertellen dat dat zo was. Toen zoende hij me midden in de supermarkt en toen zei hij dat hij me nog leuk vond. Toen besefte ik dat dat bij mij ook zo was. Toen kregen we weer verkering. Ik was opeens weer dol op hem en hij op mij. Maar toen we een keer bij Breadstix gingen eten zei hij dat hij een solo aan een ander moest geven zodat wij verloren. Anders zou hij het uitmaken. Dat wilde ik niet. Maar ik wilde ook mijn solo niet weggeven. Dus besloot ik hem aan jou te geven. Want met jou hadden we de Sectionals ook gewonnen.' zei Rachel.
Ik wist het. Jesse weet niks anders dan haar hart te breken.
'Het is wel een goede list.' zei ik maar.
'Beloof je dat je dit aan niemand vertelt, want anders gaan ze weer op Jesse af en maakt hij het alsnog uit.' zei Rachel.
'Beloofd. Zal ik een slush voor je kopen.' zei ik
'Ugh. geen slush.' zei Rachel geirriteerd en ik lachte even.
'Oke, wat vind je dan lekker.' vroeg ik
'Doe maar een colaatje.' zei Rachel en we liepen samen weg

Reageer (3)

  • Miyah

    Oh, en trouwens, de ik-vorm is echt gaaf :D
    i like it <3

    1 decennium geleden
  • Miyah

    Jesse is gewoon stom.
    we gaan hem samen slaan xD

    1 decennium geleden
  • Illea

    Jesse faalt

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen