Foto bij ~074~

Fred Weasley

‘Over alles. De reden dat ik naar Zweinstein ben gekomen, mijn vader, wat ik gisteravond ging doen. De echte reden dat ik naar Zweinstein ben gekomen is om mijn vader te vinden. Ook gisteravond wou ik hem eigenlijk gaan zoeken.’Ze stopt even met praten en kijkt in mijn richting, maar mijn blik is strak op de grond gericht.
‘Ik… Mijn vader…’Ze haalt even diep adem. ‘Mijn vader is Sirius Zwarts.’
Ik kijk haar even geschrokken aan, maar sta dan op en loop het lokaal uit. Ze heeft gelogen? Over alles? Als ik George op de gang tegenkom houdt hij me tegen.
‘Wat is er?’
‘Haar vader is verdomme Sirius Zwarts!’
Hij kijkt me verbaasd aan. ‘Wiens vader?’
‘Mary’s vader is Sirius Zwarts. En zij wil doodleuk naar hem op zoek gaan.’

Ik denk er niet bij na dat iedereen die op de gang loopt dit kan horen…

Mary Brooks

Ik blijf nog even zitten nadat Fred het lokaal uitgestormd is, maar dan sta ik op en loop naar de leerlingenkamer. Anne kijkt me geschrokken aan als ik binnenkom, op mijn gezicht valt geen enkele emotie meer af te lezen. Ik weet wat ik moet doen en het moet nu gebeuren.
‘Wat is er aan de hand?’ Ze loopt achter me aan naar de slaapzaal.
‘Dat gaat je niks aan.’ Ik gooi de deur open en pak een tas.
‘Wat is er gebeurd?’
Ze loopt naar me toe en steekt een hand naar me uit, maar ik sla hem weg.
‘Nogmaals, dat gaat je niks aan. Laat me gewoon met rust, wil je?’ Woedend kijk ik haar aan.
Ze kijkt me even geschrokken aan voordat ze met tranen in haar ogen snel de slaapzaal uitloopt. Ik laat mijn handen zakken en staar even naar mijn bed terwijl ik mijn emotieloze masker weer opzet. Ik doe de onzichtbaarheidsmantel, een flesje water en wat warme kleren in mijn tas en loop dan de slaapzaal uit. Ik ren de trap af en loop naar de Uilenvleugel, waar ik blijf wachten tot het tijd is.


Reageer (26)

  • SpinTheHarry

    Laat Fred snel bijdraaien. please??????????

    1 decennium geleden
  • Kreynta

    awwwwww, anne heeft er ook niet om gevraagd om zo afgekat te worden (huil)
    en fred is heellief maar nu is 't echt een lullo :P

    1 decennium geleden
  • Morgenster

    Arme Marry en Fred jij moet je schamen om wat je gedaan hebt het was heel moeilijk voor haar om dit te vertellen.

    1 decennium geleden
  • Slughorn

    Arme Mary..:O

    1 decennium geleden
  • Sobel

    Ik dacht dat Fred het beter zou opnemen. Een zoon kiest niet zijn eigen vader (Murtaghs woorden in Eragon) of in dit geval dochter. Ik hoop dat hij dat wel gaat inzien. Anders is ben ik boos op hem! Snel verder!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen