90* Jake and Seth
Allison Black
'Nou, ehm, het begon een week nadat je, uhh, weg was gegaan. De Cullens vertelde ons dat het leger de volgende dag zou komen. Dat was de dag dat jij Seth belde,' begon Jared te vertellen. Ik slikte even bij die herinnering, ik had hem gewoon midden in het gesprek weggedrukt. 'We bereidden ons allemaal voor op het gevecht, Seth was de enige die het totaal niet leek te interreseren. En hij dacht ook niet bepaald aan leuke dingen.' Jared moest even stoppen omdat er een rilling over zijn rug liep toen hij die laatste zin zei. Ook bij de andere leden van het pack was aan de lichaamstaal te merken dat ze er niet graag aan terugdachten. 'Waar dacht hij dan aan?' vroeg ik. Ik weet niet waarom maar ieder detail over Seth leek opeens van wereldbelang. 'Hij ehm, nou laten we zeggen dat hij niet vond dat het leven nog veel zin had zonder jou.' Aan de ene kant streelde het mijn ego een beetje maar ik rilde bij de gedachte aan wat hij had willen doen. 'Sam droeg hem op zijn best te doen bij het gevecht en op aanraden van de Cullens beschermde Seth Bella. Ze dachten waarschijnlijk dat dat het minst gevaarlijke werk was. Waarschijnlijk deden ze het voor jou, omdat ze wisten dat jij bezorgd was om Seth.' Ik voelde mijn hart een beetje opzwellen, Edward wist inderdaad hoeveel zorgen ik me om Seth maakte. Als hij dit geregeld had zou ik hem eeuwig dankbaar zijn. 'Nou ja, ze dachten dat hij daar veilig zou zijn. Maar die rooie en haar hulpje kwamen juist naar Bella toe. Seth en Edward hebben ze met een moeite verslagen. Maar bij ons op het veld ging het aan het eind fout.' Het viel me op dat iedereen opeens naar Leah keek. Mijn hart klopte 2x sneller dan normaal door alle spanning van het verhaal. Leah keek boos naar de andere en toen beschaamd naar mij. 'Oké ik vertel het haar wel!' riep ze boos. Ze richtte haar blik op mij en begon te vertellen: 'We dachten dat we ze allemaal hadden verslagen, maar uiteindelijk kwam er toch nog een tevoorschijn. Ik-ik dacht dat ik hem wel aankon maar hij was te sterk voor me. Jake hielp me, zoals afgesproken, maar door mijn domme actie pakte die bloedzuiger hem vast en hij-hij kneep hem bijna fijn.' Ze keek me aan en toen ze de tranen in mijn ogen zag begon ze zelf te huilen. 'Het-het spijt me zo,' snikte ze. Ik stond op en omhelsde haar als troost. Ze wilde zich alleen maar bewijzen tegenover de jongens, dat snapte ik best. 'Shhht, het maakt niet uit,' suste ik haar. 'Toen hij na een week weer genezen was, wilde we bij hem op bezoek, maar toen waren hij en Seth al verdwenen,' vertelde Jared weer. 'Jacob was erachter gekomen dat Edward en Bella van plan waren te gaan trouwen,' Dat brak mijn hart, het moet Jacob zo veel pijn hebben gedaan om dat te horen. 'En na het gevecht vertelde Bella dat ze echt voor Edward koos.' 'En Seth? Waarom is hij weg?' 'Waarschijnlijk mistte hij je gewoon, of hoopte hij je ergens te vinden, we weten het niet.' Mijn hart begon te gloeien bij dat idee. 'En waar zijn ze nu?' 'Door de wolventelepathie hebben we gezien dat ze ergens in Rusland zitten. Ze zijn al ruim twee weken in wolvengedaantes.' Ik knikte. 'Misschien komen ze wel terug nu Alli er weer is, we moeten het ze snel vertellen,' dacht Embry hardop. Hij klonk zeer verheugd om zijn vrienden weer terug te zien.
Reageer (8)
seth moet zowiezo terug komen
1 decennium geledensnel verder
snel verder!!
1 decennium geledenZe moeten terug komen! Vooral Seth!!!
1 decennium geledenSnel Verder!!
XxX