Foto bij vrijheid en blijheid

Diane´s vader is net dood gegaan maar hoe is een groot mysterie. Diane´s moeder is de hele tijd bezig met het plannen van de begravenis. Dus heeft Diane wat tijd voor haar zelf. Heel wat tijd. Heel wat eenzame tijd.

"Mama ?"roep ik terwijl ik boven aan de trap sta."Nee nu even niet."roept mam geergert. Ik kijk even naar de pop die ik heb gemaakt. Snel loop ik naar de kast en pak mijn lievelings jurk uit de kast. De jurk was helemaal wit en zo zacht als een schapenwolk. Ik lach in deze jurk was alles weer vrolijk. Op de radio begint `Together again´ te spelen. Even kijk ik mijn popje aan maar begin daarna meteen door de kamer te dansen. Hard zing ik mee. Het boeit me niet dat mijn moeder boos word of de buren weer gaan klagen over het geluid want nu ben ik blij en dat was ik al zolang niet meer geweest. Een nieuwsgierig vogeltje landt op de vensterbank en kijkt me aan alsof ik gek ben ,maar dat kan me niks schelen. Vrolijk hupst de vogel op de vensterbank en vliegt de kamer rond. Ik val op de grond in mijn vijfde Pirouette en kijk de vogel aan alsof die gek is. De vogel landt naast me en begint te fluiten. Een glimlach verschijnt op mijn gezicht."Fijn dat ik nog kan lachen."denk ik blij. Ik sta op en de vogel vliegt op."Heb jij al een naam ?"vraag ik wanneer de vogel op mijn hand landt. Onze ogen kruisen even en de zon komt van achter de wolken vandaan."Wil je een naam ?"vraag ik en de vogel begint wilt te hupsen."Hmm. Wat dacht je van zwever ?"de vogel stopt met hupsen."Ik vind het ook niet mooi. Hmmm."zeg ik en loop naar mijn bed om daar ondersteboven aan te hangen. De vogel blijft me aankijken. Daar hing ik een half uur toen had de vogel er genoeg van en wou weg vliegen."Wacht. Aéra. Vindt je dat een mooie naam."vraag ik net voordat de vogel uit het raam was gevlogen. Hij stopte op de vensterbank en knikt met zijn klein kopje. Toen vloog Aéra weg. Snel loop ik naar het raam en kijk Aéra na. Hij vloog over boomtoppen en over de rivier naar de horizon.

Reageer (1)

  • TimeTravel

    Mooi(H) verder!!! jeeh

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen