Foto bij OO9

Susan Ann Brooks

‘Suus, wakker worden.’ Lily schud me door elkaar.
‘Nee, nog even hmbl…’ Ik draai me om en trek mijn deken over mijn hoofd.
‘Over tien minuten begint de les.’
Mijn ogen vliegen open en ik spring uit mijn bed. ‘Waarom heb je me niet wakker gemaakt?’
Lily kijkt me bozig aan. ‘Ja. Ik ga nu.’
Als ik uitgeput in de kerkers, waar de les Toverdranken gegeven wordt, aankom, is de les al begonnen. Ik probeer weer op adem te komen en klop even op de deur, voordat ik deze open. Een beetje twijfelend blijf ik in de deuropening staan.
‘Ah, mevrouw Brooks. Kom binnen, kom binnen. Net op tijd.’ Hij glimlacht even naar me.
Jup. Ik hoor bij de Slakkers, zijn groepje van goede leerlingen en leerlingen met een mooie naam. Ik ben geen van beiden, maar heb een keer zijn leven gered. Er was iets misgegaan met zijn toverdrankje en ik wist toevallig wat ik moest doen. Snel loop ik naar de lege plek aan de tafel waar Severus en Lily al zitten, ook zij horen bij de Slakkers. Severus is goed in toverdranken en Lily is gewoon een goede leerling. Ik plof naast Severus op het bankje en pak snel mijn boeken.
‘Waarom was je zo laat?’ Fluistert hij terwijl hij aanwijst op welke bladzijde we zijn.
Ik haal mijn schouders op. ‘Verslapen.’

Aan het einde van de les loop ik samen met Lily en Severus naar zijn bureau om onze verslagen in te leveren.
‘Komende vrijdag geef ik weer een van mijn beroemde feestjes, natuurlijk zijn jullie wederom uitgenodigd deze bij te wonen.’
Ik glimlach, hij vraagt het tegenwoordig niet eens meer. ‘Graag, meneer.’
Als ook Lily en Severus een instemmend geluid hebben gemaakt, gaan we naar de volgende les, Waarzeggerij, deze hebben we alleen niet met Zwadderich.

Reageer (14)

  • TimeTravel

    alweer zo'n feestje. ik zou gek worden van die gast als het mijn docent was.

    1 decennium geleden
  • Page394

    Ik kwam er dus achter dat ik geen abo had genomen!:O
    Wtf..Ik d8 al: wrm gaat dat verhaal niet verder!!(puh)
    Nu ff uitlezen!
    Echt geweldig verhaal!(H)(H)

    1 decennium geleden
  • Karube

    Slakhoorn met zijn creepy feestjes... (krul)
    Ik ga snel verder lezen ;D

    1 decennium geleden
  • Mylintis

    De Slakkers zijn coowl x'D

    1 decennium geleden
  • Cresseyde

    <33333333

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen