Foto bij OO7

Severus Sneep

Susan zwaait even naar me en word dan door Lily meegetrokken in de richting van het kasteel. Ik weet zeker dat Lily haar verslag al af heeft, die maakt ze altijd meteen nadat ze opgegeven worden. Even staar ik nog wat voor me uit, maar concentreer me dan weer op mijn boek.
‘Kan jij lezen?’ Hoor ik dan ineens de irritante stem van Potter.
Geïrriteerd kijk ik op. ‘Donder op.’
Ik probeer mijn toverstok te pakken, maar Zwarts is me voor en spreekt een spreuk uit, waardoor ik niet meer kan praten en daardoor ook geen vervloekingen op hem af kan sturen.
‘Zo Secretus, probeer je een kleurtje te krijgen?’ Zegt Zwarts spottend.
Ik kijk hem woedend aan, maar kan niks terugdoen.
‘Ja, Secretus.’ Zegt Pippeling, waarop Zwarts hem even geïrriteerd aankijkt.
‘Laat hem met rust, Zwarts.’ Hoor ik Susan dan zeggen.
‘Och, kan die arme Secretus zichzelf niet meer verdedigen?’ Potter grijnst naar me en ik kijk hem nog woedender aan.
‘Ga gewoon weg, James.’ Zucht Lily.
Susan richt haar toverstok op me en mompelt dan een spreuk waardoor ik mijn stem weer terugkrijg.
Potter kijkt Lily een beetje vreemd aan, ik weet dat hij verliefd op haar is en dat zij niks van hem moet hebben, de arrogante zak.
Potter kijkt dan weer terug naar mij. ‘We zien je later nog wel, Secretus.’ Na dat gezegd te hebben, draait hij zich om en loopt samen met zijn vrienden weer weg.
‘Stelletje irritante… Ik kan ze soms echt niet uitstaan.’ Susan komt naast me zitten. ‘Alles goed, Sev?’
Ik knik. ‘Waar moet ik jullie nou mee helpen?’ Ik pak haar spullen aan.
‘Mij hoef je niet te helpen, ik had het natuurlijk allang af.’ Zegt Lily, die weer in de zon gaat zitten.
Susan kijkt me even aan terwijl ze met haar ogen rolt. ‘Ik heb het ook al bijna af. Maar kan je even kijken of dit zo allemaal klopt?’
Ik kijk haar verslag door en verbeter af en toe wat dingen terwijl ik nadenk over Zwarts en Potter. Ik moet een manier verzinnen om wraak te nemen. Ik bespioneer ze al een tijdje en heb gemerkt dat ze één keer per maand het kasteel uitglippen en richting de Beukwilg lopen.


Er komt vanaf nu vaker een andere POV, iemand bezwaar?

Reageer (27)

  • Meile

    Geen bezwaar, ik vind het juist leuk =)
    Gauw verder <33

    1 decennium geleden
  • Flighted

    Ben het wel een beetje met Twilightgek eens.
    Ik vind dat namelijk ook nogal irritant.
    Maar he het is jouw story. Ik blijf het zeker lezen als je het gewoon houd zoals jij wilt.
    En nee ik heb geen bezwaar vind het zelfs leuk (krul)

    1 decennium geleden
  • Fidem

    geen bezwaar.
    Ik houd van Sev en van Sev P.O.V dus dat komt goed.
    xxxx

    1 decennium geleden
  • Ingeling

    nop, geen bezwaar!!!
    snel verder

    1 decennium geleden
  • Allysae

    snel verder
    ik heb geen bezwaar

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen