Schooldag 7
Sam
Rose
samen
Rose liep naar het Glee lokaal. Helemaal in haar eentje. Ze was te laat. Ze had ongelooflijke buikpijn. Ze had thuis een tijd boven de wc gehangen, maar er kwam niks. Ze kon dus gewoon naar school, alhoewel, dat zei Jay. Ze liep naar binnen en ging zitten naast Tina en Puck. 'Gaat het weer een beetje?' vroeg Jay achter haar, en Rose knikte. Zij moest zo meteen optreden. Toen kwam Will binnen en Rose zuchtte even diep. 'Welkom. De optredens beginnen, en als eerste mogen Rachel en Finn.
Toen begon de muziek en zongen ze: Its complicated, it always is. That's just the way it goes. Feels like the way it is so long for this, I wonder if it shows. Rose had er geen oog voor; ze zat te trillen. Toen waren ze klaar, volgde er een applaus en zei Will: 'Dan zijn nu... euhm... Rose en Sam.' Ze stonden op en gingen staan. Rose zuchtte en begon.
You make me dance
Bring me up
Bring me down
Play it sweet
Make me move
Like a freak
Mister Saxobeat
Makes me dance
Brings me up
Brings me down
Plays it sweet
Makes me move
Like a freak
Missis Saxobeat...
Rose kreunde en rende weg, naar de meisjes wc. Ze hing weer boven een wc. Weer niets. Ze liep naar de kraan en voelde aan haar buik. Toen wist ze de oorzaak van haar buikpijn: Misschien was ze zwanger. Rose nam een paar slokken water en liep terug naar de les. 'Ik voel me helemaal niet lekker, mag ik naar huis?' vroeg Rose aan Will. 'Oh, ga maar een briefje halen. Beterschap!' zei Will en Rose haalde een briefje. Ze had haar portemonnee bij zich. Ze rende naar de drogist in het winkelcentrum en kocht een zwangerschapstest. 'Deze graag.' zei ze tegen de winkelier. 'Zo zo. Beetje jong, vind je niet?' vroeg de winkelier, en Rose werd rood. 'Ik had het ook niet gewild...' verzuchtte ze en de winkelier zei: 'Als je het echt nodig hebt...' Rose en de winkelier liepen samen naar de kassa en ze rekenden af. 'Even kijken... $10,- alsjeblieft.' zei de winkelier en Rose pakte een briefje van 10 uit haar portemonnee. 'Alsjeblieft.' zei Rose en liep weg met de zwangerschapstest. Ze liep naar huis en ging naar haar kamer. Ze pakte de test uit en hield hem bij haar buik. Twee streepjes... Ze barstte in huilen uit. Die kutkop van een Sam, waarom moest hij dit nou weer doen, dacht Rose.
Rose werd wakker in de tranen. Ze had even geslapen. Ze liep naar beneden om een kopje thee te halen. En daar zat Jay. Rose begon weer te huilen. 'Wat is er?' zegt Jay. 'Ik... ik ben zwanger... van Sam!' gilde ze uit en ze liet zich op de kussens vallen die op de grond lagen. Jay ging naast haar liggen. 'Hebben jullie... je weet wel.' vroeg Jay, en Rose knikte moeilijk. 'Ik had geen idee wat er gebeurden, we zoenden en zoenden, en dat vond ik zo fijn, ik had niks door.' snikte Rose. Jay sloeg zijn arm om haar heen. 'Ik praat wel met Sam.' zei Jay. 'Oke, mr. Mason.' zei Rose en ze stond benauwd lachend op.'Bedankt.' zei Rose en gaf Jay een knuffel. 'Ik ga nog even slapen.' zei ze en Jay knikte. 'Trusten.' zei Jay en Rose liep de trap op. Ze probeerde naar de badkamer te lopen voor een slok water, maar ze was zo moe, ze liet zich op haar bed ploffen en viel zonder deken of zo om haar heen in slaap.
Reageer (2)
OMG wat erg
1 decennium geledensnel verder!!!
Awh... zielige Rose
1 decennium geleden