01. Luna <3 Natuur
'Amethyst weet je waar Luna is?' roept mijn moeder vanuit de keuken. Ik snap niet waarom ze het nog vraagt, ze krijgt toch altijd het zelfde antwoord. 'Ik weet het niet zeker maar ik denk dat ze wel weer in het bos is.' Eigenlijk weet ik het wel zekker daar is ze namelijk altijd. 'O oke wil je haar dan even gaan halen? We hebben vanavond gasten en ik wil niet dat ze weer de hele dag in het bos is.' roept mijn moeder als antwoord.'oke ben al onderweg.' zucht ik. Het is namelijk altijd het zelfde met Luna, ze is of in het bos of bij haar magie les. En ik ben natuurlijk weer de gene die haar terug naar huis moet slepen. Ik loop naar de stallen achter ons grote huis. Daar staat mijn prachtige Friese merrie Cytha. Snel zadel ik Cytha op. Normaal gesproken doet Emma dat onze knecht. Ik vind het eigenlijk onzin ik kan het goed zelf maar mijn ouders staan erop, ze zeggen dat het hoort bij ene adele familie. Luna vind het ook niks.Het verschil tussen mij en mijn zusje is ik zeg nog wel ja okal wil ik iets niet maar Luna is daar te koppig voor. Ik stijg op en rijd richting het dorp. Het duurt niet lang voor ik Luna gevonden heb ik hoor al van een best grote afstand haar stem. Ze is iets aan het zingen in de taal van magie Leasos. Ik wil haar laten schrikken dus ik stijg stil af en sluip in haar richting.
net als ik nog een pas van haar weg ben draait ze zich plotseling om.'BOE' schreeuwt ze. 'aaa ik schrik me dood' 'tja dat krijg je als je mij probeert te besluipen' lachen steekt ze haar tong uit. haar lach is zo aanstekelijk, al snel liggen we rollend van het lachen op de grond. 'Moeder wil dat we naar huis komen er komt een of andere gast eten.' zeg ik tegen Luna. 'Het zal ook weer eens niet, ik wil nog helemaal niet weg.' zeg Luna geiriteerd. 'Ja ik eigenlijk ook niet maar ik heb geen zin in ruzie mt vader en moeder.' 'Wat ben je toch een heilig boontje he Amy.' zegt Luna sarcasties. 'Wat ben jij toch ene wildebras he Lune?' kaats ik terug. 'Ach ja brengt toch leve in de brouwerij vind je ook niet?' zegt Luna 'dat is waar maar nu moeten we echt gaan.'zeg ik streng 'Oke baas' zegt Luna zuchtend en ze loopt naar haar paard Kyara. Kyara is Luna's Tinker merrie, Kyara is wit met bruine vleken en zwart-witte manen en staart en blauwe ogen. Als we bijde op onze paardjes zijn gestap rijden we in vole galop naar huis. natuurlijk wil Luna er weer een wedstrijdje van maken die ze ook wint.
Er zijn nog geen reacties.