De eerste dag
Het is half 8,maandagochtend. Brooke staat op en trekt haar schooluniform aan. Ze pakt haar schoolspullen en gaat ontbijten in de keuken. Haar moeder zit al aan de keukentafel. Goedemorgen,zegt Brooke. Is Shelly er nog niet. Nee die is boven,ze weet niet wat ze aan moet doen. We hebben toch schooluniform,zegt Brooke. Ze loopt naar boven,naar de kamer van Shelly. Shelly zegt:ik weet niet wat ik aan moet. Schooluniform,zegt Brooke. Shelly pakt snel haar uniform en trekt het aan. Daarna gaan ze samen naar beneden,ontbijten. Kom we gaan naar school,zegt Brooke. Shelly en Brooke lopen samen naar school. Na 10 minuten lopen stappen ze de Australian Girl School binnen. Good morning,girls,zegt een mevrouw. You must be Brooke and Shelly,zegt ze. Yes,we are,zegt Shelly. De mevrouw heet Sara Allicey en is Brooke's mentor. Shelly gaat naar haar klas en Brooke loopt met mevrouw Allicey mee. Ok,zegt ze, This is your class,3A. Class,this is Brooke,zegt misses Allicey tegen de klas. Brooke stelt zichzelf voor in het Engels en dan gaat ze zitten. Ze zit naast een meisje dat Mary heet. In de pauze staat Brooke met Mary. Brooke vertelt over Lisa en Mary vertelt dat ze eigenlijk uit Engeland komt,maar ook naar Australie is geemigreerd. Ze worden vriendinnen.
Een paar dagen later gaat Mary met Brooke mee naar huis. Waar is Shelly,vraagt Brooke als ze thuiskomt. Bij Lily en Sascha,haar vriendinnen. Is dat Mary,vraagt moeder aan Brooke. Ja,zegt Brooke. Stel je maar voor,zegt Brooke in het Engels tegen Mary. Mary stelt zich voor en ze gaan samen naar Brooke's kamer. Look,this is Lisa,zegt Brooke tegen Mary. Even later gaan ze msnen met Lisa. Lisa,ik heb een vriendin die je wilt ontmoeten. We hebben volgende week vakantie. Zin om een week te komen. Even aan mijn ouders vragen,zegt Lisa via msn. Ik bel je wel,moet nu gaan. Love you,Brooke. Love you too,zegt Brooke.
Er zijn nog geen reacties.