Foto bij Ruzie

Although the past is behind us, the memories are still right for me

Geschrokken keek ik naar Albus, die kalm naast me zat en zijn schouders ophaalde. 'De rails is gewoon glad' verklaarde hij.
Langzaam pakte we onze hutkoffers, wat erg gevaarlijk was in een over volle coupé.
'AU' brulde James. Ik keek wat er was en zag zijn hand bloedde.
'Wat heb jij nou weer gedaan?' vroeg Teddy.
'Dat rot beest beet me' gromde James en wees naar de uil.
'Je hebt wel een aantrekkingskracht op vervelende uilen he?' Grinnikte ik. Voor dat James' hand mijn gezicht bereikte trok ik mijn hutkoffer uit de coupé, stak mijn tong uit en liep mee met de stroom leerlingen. Terwijl ik over het perron uit keek miste ik mijn ouders en broertje. Normaal stonden ze altijd vrolijk zwaaiend klaar om me op te halen en samen naar huis te gaan. Maar dit jaar ging ik dus met de Potters mee. Zoekend gleden mijn ogen over het perron. Ik bedacht me dat ik ze zo nooit zou vinden, dus keek ik in de richting waar andere mensen naar keken, en ik werd niet teleurgesteld, al snel zag ik Harry en Ginny staan. Opgelucht baande ik me een weg door ouders, leerlingen, huisdieren en koffers.
'Hallo Roos' zei Ginny en gaf me een knuffel. 'Alles goed?'
'Hoi Harry en Ginny! Ja, alles is goed hoor' andwoordde ik.
'Heb je een beetje zin in Kerst?' vroeg Harry.
'Echt wel! En in het jaarlijkse sneeuwballen gevecht' zei ik, meteen enthousiast.
'Dit jaar maken we Teddy en James in, afgesproken?' zei Ginny zacht tegen mij en Harry toen ze eraan kwamen lopen.
'Afgesproken' Mompelden ik en Harry tegelijk.
Misschien ging deze vakantie toch niet zo erg worden als ik eerst had gedacht...
'Doei Roos' zei iemand.
Ik draaide me om en keek in Scorpius' grijze ogen. Ik gaf hem een knuffel.
'Fijne Kerst Albus, Roos' Zei hij.
Albus probeerde James een mep te verkopen en lette niet op, maar ik glimlachte naar Scorpius.
'Jij ook' Scorpius liep naar zijn familie, die op een afstandje stond te wachten. Ik merkte niet dat Harry en Ginny elkaar aankeken en even stil hielden. Ik volgde met mijn ogen Scorpius, die nu ruzie leek te hebben met zijn vader. Ongerust bekeek ik ze even, en ook Harry en Ginny keken nu aandachtig. James en Albus hadden het niet door, die bespraken de beste manier om Louis te bekogelen.
'Dat ziet er niet fijn uit' Mompelde Harry.
Ineens keek Draco in onze richting, daarna naar Scorpius en zijn vrouw en mompelde wat. Vervolgens beende Draco boos naar ons toe, gevolgd door Scorpius. Verstijfd stond ik aan de grond genageld.
'Wemel, laat Scorpius met rust' zei Draco woedend.
Wat? Scorpius en ik waren vrienden, dat was toch wederzijds? Ik zocht steun bij Scorpius, die haast onmerkbaar zijn hoofd schudde.
'Nee,we zijn vrienden' zei ik kalm.
'Ik zei; laat hem met rust, brutale bloedverrader' Siste Draco.
Harry stapte boos naar voren. 'Laat Roos met rust!'
'Nee, zij laat Scorpius maar met rust'
'Wat maakt het nou uit dat ze bevriend zijn? Denk een voor één keer niet aan jezelf, maar aan je kind. Dat wij vroeger elkaars bloed wel konden drinken hoeft tocht niet te zeggen dat hun geen vrienden mogen zijn?' Zei Harry fel.
'Pf, hou je toch erbuiten Potter' Draco leek in staat Harry een klap te geven.
'Wat is jouw probleem, Malfidus?'
'Mijn probleem? Ik WIL niet dat Scorpius met bloedverraders omgaat' boos wees Draco op mij. 'En hang nou niet altijd de held uit, net als vroeger'
'Ben je nog steeds jaloers daarop? Ik heb er toch nooit om gevraagd? Ik heb nooit gevraagd aan Voldemort "Vermoord me maar zodat ik beroemd wordt' raasde Harry.
'Het is altijd Potter dit, Potter dat. De grote redder van de toverwereld, en je dacht toch niet dat ik jaloers op jou was, een modderbloedjes vriend'? Snauwde de vader van Scorpius giftig.
Vervolgens keek hij boos naar de kring van mensen die zich om ons heen had verzameld en toen weer naar mij. Met een laatste woedende blik greep hij Scorpius' bovenarm en trok hem mee. Scorpius keek hulpeloos over zijn schouder en mimde 'Sorry'.
Ik zwaaide nog een beetje triestig en draaide me om in James' boze gezicht te kijken.


Dit hoofdstuk is geschreven door: Mylintis.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen