Foto bij Shopping with Sofie

De laatste bel gaat. Ik loop met Sofie naar de fietsenstalling. 'Lana zullen we nu naar het centrum gaan? 'ja is goed alleen dan moet ik wel even mijn moeder bellen' Ik pak mijn mobiel en toets het nummer van mijn moeder in. 'Met Anneke' 'Hoi mam met Lana' 'Hey Lana hoe was het op je nieuwe school vandaag?' 'Leuk mam' 'mooi zo!' 'Maar waar ik eigenlijk om bel. Ik wil graag naar het centrum met mijn nieuwe vriendin' 'Ja is goed super leuk!' 'Oke hoe laat moet ik thuis zijn?' '6 uur' 'Oke ik zal er dan zijn doeg' Ik hang op en we pakken onze fietsen en fietsen naar het centrum. 'Lana kijk!' Ze pakt me aan arm vast en sleurt me de winkel in. Ik loop terug om te kijken wat voor winkel dit is: Shoeby staat er boven. Ik ga naar Sofie. Sofie houd een pikant blauw topje omhoog. 'Wat vind je hier van?' 'Ehm' Ik aarzel. 'Ach joh probeer gewoon! En deze past er ook super leuk bij!' En ze haalt een kort spijker rokje uit de rek. 'Ik pak het aan en ga de kleedkamer in. Ik bekijk mezelf in de spiegel. Eigenlijk is het best wel mooi. Ik kom de kleedkamer uit. 'Wauw prachtig!' Gilt Sofie. 'Geef maar aan mij dan leg ik het alvast bij de kassa. Kijk dit heb ook nog gevonden.' En ze geeft mij een pet, koptelefoon, zonnebril en birckenstocks. Ik pas het bij m'n outfit en het staat geweldig. Ik geef het aan Sofie en zij legt het bij de kassa en rekent af. 'Dat word dan €150,-' Sofie pint en geeft het plastic tasje aan mij. 'Nu gaan we nog naar de Douglas!' Ik loop achter Sofie aan de winkel binnen. 'Wat ruikt het hier lekker!' Sofie loopt gelijk naar de balie. *kuch* De vrouw kijkt op. 'Kan ik iets voor u doen?' vraagt de vrouw. 'Ik heb paar dinngejtes nodig voor lana' En ze wijst naar mij. 'Maar ik weet niet welke producten het beste bij haar past?' 'Loop maar even met mij mee' De vrouw loopt naar achteren en Sofie en ik lopen met haar mee. 'Mevrouw ze heeft een beetje donkere make-up nodig en sterke deodorant en parfum.' De mevrouw loopt naar een kast waar Rimmel Londen op staat. Ze pakt zwarte mascara, zwarte oogpotloot, zwarte eyeliner en zwart met roze ogenschaduw. 'Ook nog een lichte roze zomer lippgloss erbij. 'Ja leuk' zegt Sofie voordat ik antwoord kan geven. Ze pakt een licht roze lippgloss. Dan loopt ze naar een kast waar chatrice op staat. Ze pakt dag/nachtcrème, foundation, rouge en een coverstick en rode nagellak. 'Ga daar maar op die stoel zitten voor de spiegel dan zal ik je opmaken. Kijk goed dan kun je dat thuis ook doen' Ik ga zitten en word opgemaakt. De vrouw is klaar en ik kijk in de spiegel. 'Wauw super mooi' Ik zie er prachtig uit. 'Nou daar ben ik blij om' Ze geeft de spullen aan Sofie die dat alvast afrekent. Ze neemt mij mee naar een kast waar allerlei soorten deodorant en parfum staan. Ze pakt een geurtje van Christina Aguilera. Ze spuit het bij mij op en ruikt. 'Mmm dit geurtje past precies bij jou!' Ik kijk op het prijsje: €45,-. Ze pakt er 2 deodorant busjes bij van het zelfde merk. 'Dit is in de aanbieding. 1 parfum puls 2 deodorant voor maar: €50,-. Dit er ook maar bij doen?' Ik knik van ja. Ze loopt naar de toonbank omdat er bij te leggen. 'Dat word dan met elkaar €90,-.' Sofie rekent af en geeft mij het plastic tasje van de Douglas. Ik stop het plastic tasje in mijn andere tas van de Shoeby en loop samen met Sofie de winkel uit. 'Zullen we nog even naar de lilly's gaan voor een ijsje?' vraag Sofie. Ik kijk op mijn mobiel: 17:30. Ik heb nog een kwartier want het is een kwartier fietsen. Sofie kijkt naar mijn mobiel. 'Eigenlijk moet je ook nog een nieuwe mobiel hebben. Kom mee' Sofie neemt me mee naar een telefoonwinkel. Ze pakt een roze blackberry. 'Zo maar doen?' 'Kan er ook nog €50 euro beltegoed bij?' 'Ja natuurlijk' Sofie pint en we lopen naar buiten. Ze gaat naar de lilly's en haalt 2 ijsjes. Ze komt terug en geeft mij een bolletje aardbei. We pakken onze fietsen en fietsen terug naar het dorp. Mijn ijsje is net op. Ik kijk op mijn mobiel 17:55. Ik heb nog 5 min. 'Sofie hoever is het nog fietsen?' 'Nog 2 min.' 'Haha oke' Ik fiets stevig door. Ik kijk voor me. He dit herken ik! Hier woon ik. 'Super erg bedankt voor alles Sofie.' 'Joh graag gedaan' Ik geef haar een knuffel en doe het tuinhek open.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen