Foto bij OO4

door YingYang

Anna

'AU TIFFANY! POTDOMME, GA WEG MET DIE SCHERPE TANDEN!' hoorde ik door de zaal schallen, en nieuwsgierig keek ik op. Ik zag nog net hoe Tiffany haar tanden in de vinger van Blaise zette. Ik grinnikte, en de rest van de tafel van Gryffindor deed mee. 'Dank u wel voor uw mooie worden Meneer Zabini, maar zou ik nu verder mogen gaan?' vroeg Dumbledore. Blaise mompelde iets dat ik niet kon verstaan, en Dumbeldore zei:'Dát hoorde ik meneer Zabini.' Daarna ging hij weer verder met zijn geneuzel over het verboden bos en dat soort dingen. Ik maakte oogcontact met Tiffany, en stak onopvallend even mijn duim op. Ze glimlachte terug, maar toen trok Fleur haar aandacht, en keek ze weg. Ik begon een gesprek met Ginny en Hermoine over make-up. 'Ik draag geen make-up hoor. Mensen moeten je toch zien zoals je echt bent? En make-up maakt misschien je uiterlijk mooi, maar doet niks aan je innerlijk.' Zei Hermoine. Echt zo'n opmerking voor haar. Ginny keek haar zwaar geshockeerd aan. 'Man, ik kan niet leven zonder make-up!' riep ze, en dat was aan haar te zien. Ze droeg: mascara, oogpotlood, groene oogschaduw, lipgloss en blush. Gelukkig niet op zo'n manier als Pansy, dat ze eruit zag als een ondergekliederde barbiepop. Ik zelf hield het op oogpotlood en mascara. De toetjes verschenen. 'TOETJES!' schreeuwde ik, en ik kwakte een enorme schep pudding op mijn bord, zelfs nog sneller dan Ron. Meteen viel ik aan, en Hermoine keek me afkeurend aan. Ik keek terug met een mond waar de pudding uit puilde. Ginny schudde haar hoofd, en schepte zelf een kwart van de hoeveelheid die ik had op.
Het maal was afgelopen, en Tiffany wenkte mij en Fleur dat we mee moesten komen. Fleur was de enigste persoon van Slytherin die mocht weten van onze vriendschap. Eerst liet ik hen vooruit lopen, en daarna kwam ik erachteraan. Ik liep de kamer binnen, en gaf Tiffany een knuffel. Ze bekeek me even. 'Jij bent echt ontzettend bruin geworden.' zei ze. 'Ja, ik ben naar de Antillen geweest.' antwoordde ik. Ik hield van de Atillen. Het was mijn favoriete vakantie bestemming. 'Was het leuk?' vroeg ze, en ik knikte. Fleur begon toen ook met praten. Ik mocht haar niet. 'Waarvoor sta ik hier eigenlijk? Jullie zijn alleen met elk-' Maar de bitch kon haar zin niet afmaken, omdat Pansy binnen kwam. Ze bekeek ons drieen met haar sluwe barbie-oogjes, en zei toen:'Zo zo, een Slytherin beste vriendinnen met een Gryffindor, als Draco dat zou weten, zou je niet meer zo populair zijn.' Dat laatste was aan Tiffany gericht. Die pakte paniekerig haar wand, en wiste Pansy's geheugen. Toen schopten we haar gauw de kamer uit. Ik keek naar Tiffany en Fleur. 'Breng haar naar de Dorm, anders komt ze straks weer binnen.' Toen gaf ik Tiffany een afscheidsknuffel en liep naar onze Dorm. Na een tijdje lopen kwam ik aan bij de Fat Lady. 'Wachtwoord?' vroeg ze. Oepsie, ik wist het wachtwoord niet. Dat wordt lang wachten.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen