Een beetje beter in mijn humeur pak ik mijn spullen uit.
'jeemie nee, wat is het warm.'zeg ik en open het raam.
Ik pak mijn lievelingsbeertje dat ik van Quinn voor mijn verjaardag heb gekregen uit, ik wil het net in mijn kast leggen als ik Cat hoor lachen.
Ik kijk uit het raam en zie haar naar beneden duiken, ik grinnik en doe net of ik niks zag. 'zo dat is ook weer klaar.' tevreden kijk ik naar mijn kast. Ik ga op mijn bed liggen en pak mijn dagboek.
Ik schrijf naar Quinn.
'Waattt, verdwijn uit mijn ogen!' ik schrik op.
'What the fuck?'ik kijk naar buiten en kijk recht in Cat's betraande ogen.
ik scheur een leeg blaadje uit mijn dagboek everything alright??kalk ik snel op het blaadje. ik knal het een beetje te hard tegen de ruit aan, 'oeps.'
Ze wenkt me.
Ik laat het blaadje los en het dwarreld op de grond, zonder er verder aandacht aan te besteden loop ik naar beneden.
'Wat ga je doen?' vraagt Laura.
'Even naar Catherina ga jij nou maar door met koken.'
'Je vind haar wel aardig.'zegt Mick die lachend in een pan staat te roeren.
'Jahoor wat jij wilt.'ik draai me om en rol met mijn ogen.
Ik sluit de deur achter me.
Ik bots bijna tegen een jongen aan.
'Kijk uit.' gil ik.
De jongen houd zijn hand heel even van zijn gezicht af.
'Roy?' verbaast kijk ik naar de jongen tegen overmij met een half rood gezicht.
'Hoe weet jij dat?' boos kijkt hij mij aan.
'nee niks.' ik schud met mijn hoofd en loop door.
De jongen kijkt me verbaasd achterna.

'Ehmm...hoi, ik kom voor Catherina.' ik kijk de vrouw een beetje onzeker aan. Wat doe ik hier, dit zijn mijn zaken niet.
Okee lizz niet zeiken, ze wenkte je, ze heeft je nodig.
Ik adem diep in en recht mijn rug.
Lipjes getuit borstje vooruit denk ik lachend in mijzelf.
'Lizzy, wat leuk dat je langs komt, ik wist wel dat jullie vrienden zouden worden.'de vrouw kijkt mij lachend aan.
ik knik automatisch.
het zal allemaal wel, denk ik inmijzelf
Zo snel gaat dat niet, dat begrijpen volwassenen gewoon niet.
Ik loop op als de instructies kloppen naar Cat's kamer.
ik klop op de deur, want iets anders weet ik niet.
'Ik ben het lizzy.' ik mijzelf wel voor mijn kop slaan, natuurlijk weet ze dat.
Ze antwoord niet en zachtjes open ik de deur.
Ze zit met een behuild gezicht op haar vensterbank.
Zal ik haar knuffelen? nee dat slaat nergens op.
'Hey.'ik glimlach en ga op haar bed zitten.
Hey zegt ze zonder geluid te maken.

'Gaat het een beetje?
'Nee het is uit.'fluisterd ze.
'Hoe bedoel je, met wie?
'met roy?'
'je bedoelt die jongen die net met een rood gezicht naar buiten liep?
omg,omg omg denk ik bij mijzelf.
'als hij bruine krulletjes heeft wel ja.'
'o my god.'fluister ik.
'wat?'
'Waarom ging het uit?' ik negeer haar vraag.
'Hij vond iemand anders leuk.'
ik knijp mijn ogen pijnlijk samen. 'meisje, rotterdam, quinn?'fluister ik bijna onhoorbaar.
'Wat zeg je? haar ogen worden groot.
ik fluister het iets harder.
'wtf, ken je haar?'
'ja ze is zeg maar mijn bff, ennou ja zij was daar verliefd op en hij volgens mij ook op haar nouja en ik zag een foto van hem en kwam hem net tegen dus ja uhmm... ik ken haar.'
'o my god, hoe lang is dat al aan de gang.'gilt ze en springt op.
'ehmm ik weet het niet precies wanneer ze elkaar echt leuk vonden, maar wel al een tijd, paar maanden ofzo, en daarvoor kende ze elkaar ook al'
'wAAAAAAT???'
'sorry.' fluister ik. ik vind het heel rot.
'Het is zo naaiend van hem.'
'is het ook, maar quinn wist er volgens mij echt niks van je moet niet boos op haar worden ze hebben ook nog niks,niet dat ik weet en ze vertelt me wel altijd alles, dus ga er maar niet van uit.'
'geef me haar nummer, ik wil weten of het waar is.'
'geloof je me niet?'
'jawel.'ze zucht. ik haal mijn mobiel uit mijn broekzak en zet hem op de luidspreker.
'je weet nog even van niks oke, want anders gaat ze natuurlijk ontkennen, als dat zo is.'
ik knik.
'heey sgatje hoe is het daar mis je echt vreselijk.' hoor je quinn zeggen.
'Goed, goed, ik heb je mooiboy ontmoet.' ik zeg sorry zonder geluid.
'WAAAAATT???? aaaa gaaaaf, wonen jullie naast elkaar, of niet, maar wel dicht bij elkaar toch anders heb je hem niet ontmoet, gaaf twee leukste vrienden dicht bij elkaar.'gilt ze door de telefoon.
'ja en het was mijn vriendje.'zegt Cat er door heen.
'wtf was dat?'
'dat quinn, is mijn buurmeisje en nouja die heeft wat gehad met roy, en nou ja het is net zo'n 10 minuten uit, omdat hij heeft gezegd dat hij wat met jou heeft.'
'wtf, ow dit wist ik echt niet, oow dit vind ik niet leuk, hij zei dat hij geen vriendin had.'
'nou ja wel, ik ben het levende bewijs,we hadden al 2 jaar iets.'
'ow ships, ik wou je net bellen om te zeggen dat hij me net 5 minuten geleden heeft gevraagd, en ik zei ja, en ergens heeft hij me dus niet bedrogen maar wel gelogen.'
'laat niks merken, ik pak hem wel terug.'
'ja dat snap ik, ga je gang, maar ik wil er niks mee te maken hebben, het is nu wel mijn vriendje.'
'heeft hij gezegd dat hij maagd was?'
' daar hebben we het eigenlijk nog niet over gehad.'
'vraag het maar, wedden hij zegt ja.'
'okee.' fluisterd ze snotterend
'ik wil niet lullig doen, maar hij liegt wel vaker.'
'waarom ging het dat niet uit?'
'ik was het gewend.'
'ik ga maar eens eten denk ik.'
'vraag het.'
-klik-
'ze gaat niet eten.'zegt lizz.
'ze eten altijd om 6 uur stipt en het is nog maar half 6'zeg ik als ik haar verbaasde gezicht zie.
'dat is raar.'
'waarschijnlijk moet ze nu huilen, daarom hing ze.'
'ik vind het wel vervelend, maar ja ik kan er nu ok niks aan doen.'
'ja dat snap ik, maar ze had eindelijk een vriendje die ze zegmaar blindelings vertouwde en nu heeft ze het niet meer op een rijtje, nu kan ze het niet meer overzien, en dan word het teveel'
'tja, heb je zin om vanavond hier rond te hangen, kan je mensen leren kennen enzo.'
'ja gezellig.'mijn humeur stijgt gelijk weer en er vormt zich een glimlach op mijn gezicht.
'owkee, half 8 voor?'
ik knik en krijg een knuffel.
een beetje ongemakkelijk verlaat ik de kamer.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen