Schrijfwedstrijd Amused - Opdracht 3
Muse - Butterflies and Hurricanes
Ik bestudeerde de blauwe lucht. De weinige wolken die er waren vormden grappige figuren. Het was een mooie dag om buiten te zijn met een paar vrienden. Daarom deed ik dat ook.
'Hey,' hoorde ik achter me.
Ik draaide me om om te kijken wie het was. Het was mijn beste vriendin Paula.
'Hoi Paula,' zei ik. 'Kom je erbij zitten?'
Ze keek bedenkelijk naar mijn andere vrienden om te zien of ze aardig waren en zakte met een kleine glimlach naast me neer.
'Hoi, ik ben Paula,' stelde ze zich voor aan de anderen. 'Ik ben Miranda's beste vriendin.'
'Hoi Paula,' zei Shaani. 'Ik ben Shaani. Leuk je te ontmoeten.'
Lorie zei helemaal niets. Ze keek vuil naar Paula, alsof ze haar nu al niet mocht. Misschien was ze jaloers.
'Wil je wat eten?' vroeg ik aan Paula. 'Er is nog genoeg.'
We waren aan het picknicken.
'Ja, lekker,' zei ze. 'Doe maar zo'n broodje.'
Ik pakte een rond broodje, sneed het open en gaf het aan haar.
'Dankje.'
Na een tijdje hoorden we opnieuw voetstappen. We keken om ons heen, maar zagen niemand. Lorie dacht dat we bespioneerd werden, dus die smeerde hem. Waarschijnlijk zocht ze gewoon een excuus om weg te mogen.
Na nog een paar minuten hoorden we meerdere mensen praten en lachen. Het kwam steeds dichterbij, en voor ik het wist stond de hele vriendengroep van mijn beste vriend achter me.
'Hoi!' riep ik enthousiast.
'Hoi Miranda,' zei David, mijn beste vriend.
Ik stelde iedereen voor aan Shaani en Paula. Er was niet genoeg plaats op ons kleed voor iedereen, dus een paar jongens gingen voetballen.
'Hoe gaat het met je?' vroeg David.
'Goed. Met jou?'
'Best goed.'
Paula, Shaani, David, Jimmy en ik gingen een eindje door het park wandelen. We liepen een beetje op een bejaardentempo, want we hadden niet echt een doel. We praatten wat over van alles. Halverwege haakten Jimmy en Paula af omdat ze het te koud hadden, en wij besloten ergens in het gras te gaan zitten. Shaani en ik maakten van bloemetjes sieraden, en David luisterde naar zijn iPod.
'Wauw, die is mooi,' zei ik tegen Shaani toen ze een krans omhoog hield.
'Dankje. Moet ik er ook zo een voor jou maken?'
'Is goed.'
We werkten een tijdje in stilte verder en luisterden aandachtig naar de vogels.
Thuis ging ik achter mijn oude computer zitten. Terwijl hij opstartte, las ik even mijn aantekeningen door. We hadden vakantie, maar ik wilde absoluut niet zakken voor een onverwachte SO. Dus ik was zelfs in de vakantie bezig met school.
We hadden een opdracht met biologie om de soorten botten van verschillende dieren op te zoeken, en dan de verschillen aan te geven. Ik had gekozen voor een konijn en een vis.
Toen mijn computer was opgestart had ik eigenlijk helemaal geen zin om te leren. Dus ik checkte mijn mail. Er was niet veel gebeurd, dus ik logde in op mijn favoriete site. Er stond iets in mijn gastenboek.
Ik hou ook van die band Ik wist niet dat er nog meer fans op dezelfde site als ik zouden zijn. Dus ik antwoordde meteen.
Cool, eindelijk een soortgenoot.
Ik keek even bij de verhalen die ik volgde en haalde wat hoofdstukken in. Toen kwam ik erachter dat ik alweer een berichtje in mijn gastenboek had.
Waar woon je?
Ik lachte hardop terwijl ik een vals antwoord gaf.
Ik woon in Duitsland. Ik kom wel uit Nederland, maar mijn ouders hebben een hotelletje in Hamburg. Dus ik woon daar.
Ik lachte om mijn eigen grapje en logde snel uit.
Ik hoorde mijn favoriete liedje, ten teken dat ik gebeld werd. Ik nam slaperig op. Wie belde er nou nog om half twaalf 's avonds?
'Hallo?'
'Hoi Miranda, met Shaani.'
'Waarom bel je me?'
'Ik wilde vragen of je morgen mee wil naar het zwembad.'
'Ja, leuk.'
'Oké. Doei!'
'Was dat alles dan?'
'Ja. Doei!'
'Doei.'
Ik hing op en gooide mijn mobieltje naast mijn bed neer. Maar hoe hard ik het ook probeerde, ik kon niet slapen.
Kleine dingen kunnen grote gevolgen hebben in het leven, of het nou leuk is of niet. Als je iemand belt als je bijna slaapt, is slaapgebrek het gevolg. Van slaapgebrek kun je chagrijnig worden, en dat kan je leraar dan weer verkeerd opvatten. Dan geeft hij je een lager cijfer. Een lager cijfer kan een onvoldoende zijn op je rapport. En daardor word je oma boos. Dan krijg je minder geld dan gewoonlijk en dan kun je geen badschuim kopen. Dan stink je en word je niet aangenomen op je nieuwe werk.
Wat je ook doet, het heeft altijd wel invloed op de maatschappij..
Er zijn nog geen reacties.