Foto bij OO4

Susan Ann Brooks

Zenuwachtig staan alle eerstejaars voor de deuren die, als het goed is, zo geopend zullen worden om ons binnen te laten. Ik vraag me af hoe we ingedeeld worden in de afdelingen. Ik wil het net aan Severus vragen, als de deuren opengaan en we achter de andere eerstejaars aan door de deuren lopen.
‘Dit is de Grote Zaal.’ Fluistert Severus in mijn richting.
Ik kijk rond en zie vijf tafels, vier met leerlingen en één met, waarschijnlijk, de leraren. Mijn ogen gaan de zaal rond, alle leerlingen kijken ons nieuwsgierig en geamuseerd aan. Dan begint er iemand te praten en gaan mijn ogen snel op zoek naar de eigenaar van de stem.
‘Als ik je naam noem, kom je naar voren. Vervolgens zal de Sorteerhoed je indelen in de juiste afdeling.’ Zegt de man, die een lijst in zijn ene hand heeft en met zijn andere hand een oude hoed op een krukje legt. Overal om me heen hoor ik opgelucht gemompel van de andere leerlingen en zelf ben ik ook best opgelucht. Alleen een hoed opzetten, dat lukt me toch wel?
De man gaat alle namen langs tot hij bij de B aankomt. ‘Susan Anna Brooks’ Roept hij en kijkt naar verwachtingsvol naar de groep eerstejaars.
Ik loop naar voren en neem plaats op het krukje, waarna de hoed op mijn hoofd wordt geplaatst. Hij is veel te groot en zakt dan ook tot over mijn ogen waardoor ik niks meer zie. Een beetje onrustig wacht ik op de uitspraak van de hoed.
‘Jaja, ik weet het al. Net als je moeder hoor jij bij-’ Hoor ik de zachte stem van de hoed in mijn oor.
‘GRIFFOENDOR’ Schreeuwt hij na een tijdje door de zaal.
De leerlingen van één tafel beginnen te klappen en te juichen, dus ik loop maar naar die tafel en neem plaats. Zenuwachtig wacht ik af waar Lily en Severus geplaatst worden.
Niet veel later zit Lily naast me en Severus op de kruk, nerveus wacht ik af wat de hoed zal zeggen.
‘ZWADDERICH’ Schreeuwt de hoed door de zaal en Severus loopt met een glimlach naar de tafel van Zwadderich, waar hij met gejuich wordt verwelkomt.
Als iedereen is ingedeeld, maak ik even oogcontact met Severus, die me een beetje spijtig aankijkt.


Reageer (23)

  • EenhoornDrol

    Zielige Sever.

    1 decennium geleden
  • Oblivisci

    xDxD

    1 decennium geleden
  • Oblivisci

    Beetje zielig voor Veertje

    1 decennium geleden
  • Necessity

    Rus is niet zo blij dat Lily en Susan bij Griffoendor zitten :O xD

    1 decennium geleden
  • Kreynta

    O.o
    veertje vind het niet zo leuk dat zijn vriendinnetjes in griffoendor zitten :P

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen