Ch. 61 Vernuffio
FAITH POV
‘Hoe saai kan een les zijn?’ ‘Sht, ik probeer te volgen’ ik duw met mijn vingers tussen Sky’s ribben zodat ze een por krijgt. ‘Auwh. Waarom deed je dat?’ ‘Omdat je moet zwijgen’ ik probeer, ondanks Sky’s gezaag, nog steeds de les te volgen. Ja, ik weet het. Ik ben een grote seut. Maar daar is niets aan te doen.
‘Jij bent saai’ samen met Sky wandel ik het lokaal uit. ‘Je kent me nu al 15 jaar, dat zou je al lang moeten weten hoor’ ik geef haar een tikje tegen haar hoofd. Voor Sky er iets op kan zeggen komen de jongens af. ‘Schatje’ Blaise drukt een kus op mijn lippen. ‘Schatje’ Alexander en Sky doen ons na. ‘Haha, zeer grappig’ ‘Hoorde ik daar nou sarcasme?’ verontwaardigd kijkt Alexander me aan. ‘Waar is Draco?’ zodra Sky die naam hoort verstijfd ze. ‘Bij Theodore’ ‘Wat doet hij bij die sukkel? Ik had serieus wel van Draco verwacht dat hij een betere smaak had’ Sky haalt een pluk haar uit haar gezicht en steekt het achter haar oor. ‘Ze zijn al jaren maatjes’ verbaasd kijkt Alexander Sky aan. ‘Sky heeft het niet zo op Theodore’ leg ik snel uit. ‘Natuurlijk vind ik hem een klootzak. Ik bedoel, heb je al gezien hoe hij zich gedraagt?’ ‘Net hetzelfde als Draco. Dat moet je toch al opgevallen zijn?’ ‘Draco is anders’ ‘Je zou willen dat hij anders is’ Sky weet niet direct een antwoord te vinden en wandelt dan maar stevig door. Sky is iemand die altijd gelijk wilt hebben, en het dan ook nog meestal krijgt.
Met hoge snelheid vliegen Draco, Blaise, Sky, Collin, Hork en Alexander over het veld heen. Alexander, Blaise en Hork zijn jagers. Draco is de zoeker, Collin en Sky zijn de drijvers en dan heb je nog Theodore. Theodore is de wachter. Zijn ogen zijn gefixeerd op Blaise, die op dit moment de bal heeft. Blaises hand gaat naar achter en werpt met alle kracht die hij in zijn lichaam heeft de bal richting een van de drie doelen. Net voordat de slurk er door zou gaan vangt Theodore hem op. Met een voldane grijns staart hij Blaise aan.
‘Ik snap niet dat jullie dat kunnen’ ‘Wat kunnen?’ ‘Zwerkballen’ ‘Je hebt het zelf toch ook al gedaan’ ‘Ja, maar ik bedoel in een echt team’ Sky schud haar hoofd en wrijft is met haar hand door mijn haar heen. ‘Weet je waar ik zin in heb?’ ‘Nee’ ‘Om bij de volgende training een van de beukers tegen Theodores hoofd te meppen’ alsof ze het op dit moment al aan het doen is staart ze voor zich uit. Een grijns vormt zich op haar gezicht als ze zich voor stelt hoe hij naar beneden zou vallen en op de grond zou smakken. ‘Saddist’ mompel ik en staar naar een van de bomen die aan de andere kant van het zwerkbalveld staat. De jongens zijn zich nog aan het om kleden en daarom wachten Sky en ik hier op ze. ‘Het zijn net meisjes’ zegt Sky vanuit het niets. ‘Ik bedoel maar, het duurt altijd zo lang voor ze zich omgekleed hebben’ Sky schud haar hoofd en staart dan voor zich uit. Na nog zo’n vijf minuten op de tribune hebben zitten wachten, komen de jongens eindelijk af. ‘Schatje’ Blaise drukt een kus op mijn lippen. Sky en Draco vermijden elkaar, of eerder Sky vermijdt hem. Draco gaat met zijn hand door zijn haar, omdat het zo nat is van de douche blijft het liggen. ‘Gaan we naar binnen? Ik krijg koud’ Blaise slaagt zijn arm rond mijn schouders en drukt me tegen zich aan. Zo wandelen we, rustig, naar binnen.
‘Ik ga slapen’ Sky drukt een kus op mijn wang en verdwijnt richting onze kamer. ‘Wat is er met haar?’ verbaasd staart Theodore haar na. Snel legt Alexander als, op een fluistertoon, uit. Ik wist niet dat Theodore zich iets aan trok van hoe Sky zich voelt. Wel ik kom wel meer rare dingen te weten als ik met mijn vrienden om ga. ‘Ik denk dat ik ook maar naar boven ga’ ‘Waarom?’ Blaise houdt mijn hand vast om te zorgen dat ik niet verder wandel. ‘Om te kijken hoe het met Sky is’ ‘Sky is een flink meisje, ze kan het wel zonder je hoor’ ‘Blaise, ze is een van mijn beste vriendinnen. Ik moet gaan kijken hoe het met haar gaat’ ‘Je moet niets’ ‘Je snapt het niet, je bent geen meisje’ ‘Gelukkig voor jou niet’ ‘Als ik je een kus geef, laat je dan mijn hand los?’ ‘Deal’ snel druk ik een kus op Blaises mond. ‘Slaapwel jongens’ ze mompelen alle drie, Alexander, Draco en Theodore, iets terug. ‘Hey’ ik sluit de deur achter me. Sky zit in kleermakerszit op haar bed. ‘Hey’ ze heeft haar ogen gesloten en haar handen liggen losjes op haar knieën. ‘Lang geleden dat je nog gemediteerd heb’ ze knikt en ademd diep in en uit. Ik ga op mijn bureaustoel zitten en kijk naar Sky. ‘Kijk niet zo’ nog steeds heeft ze haar ogen gesloten. Met een zucht draai ik me om en pak mijn handboek van gedaanteverwisselingen en mijn toverstok boven. Snel zoek ik achter de pagina, de glimlach op mijn gezicht maakt plaats voor een grijns als ik de pagina gevonden heb. Stilletjes draai ik me om, mijn toverstok op de niets vermoedende Sky gericht. ‘Ik zei kijk niet ...’ ‘Vernuffio’ Sky’s haar begint van kleur te wisselen. Woendend staart ze me aan. ‘Zorg dat het terug de juiste kleur krijgt!’ krijst ze. Haar haarkleur gaat van oranje naar groen en paars en terug. Rood en roze komen ook aanbod. ‘Ik vind het wel leuk zo’ ‘Faith’ dreigend zet ze een stap in mijn richting. ‘Verander het terug’ ‘Pas als je zegt wat er is’ ze blijft stokstijf in de kamer staan, duidelijk overwegend wat ze nu moet doen. ‘Waarom?’ ‘Omdat je een van mijn beste vriendinnen bent en ik wil weten wat je dwars zit’ ik zet een stap in haar richting, mijn ogen zoeken die van haar. Verdriet is er in te lezen. ‘Maar meisje wat is er?’ met een zucht gaat ze op het bedeinde zitten en begint ze alles te vertellen. Over haar gevoelns, over Draco en alles wat ze maar wilt vertellen. ‘Dus, als ik het goed begrijp voel je iets voor Draco?’ de verbazing klinkt door in mijn stem. ‘Dat is het punt net, ik weet het niet. Help’ ‘Je weet dat ik je daar niet bij kan helpen’ ‘Aaah’ met die kreet laat ze zich op haar rug op haar bed vallen. ‘Ik weet het, het is gewoon het is zo moeilijk’ ‘Ik begrijp je’ ik laat me naast haar op het bed vallen. ‘Je mag gelukkig zijn met Blaise’ ‘Dat weet ik. Ik ben het ook. Ik hou echt van hem’ ‘Onthoudt dat maar goed, en zorg dat Theodore er niet tussen komt’ ‘Waarom zou Theodore er tussen komen?’ Sky antwoordt niet en staart gewoon voor zich uit, naar het plafond.
Reageer (5)
Snel verdeeer <3
1 decennium geledenxx
Arme sky!! Ik hoop dat ze het snel weet :p
1 decennium geledenLpve it!!
Snel verder!!
Xx
Inderdaad, verstandig van haar
1 decennium geledenik vind het best wel lief van Faith dat ze zo bezorgd is. Echt iief van 'r.
Laura moet snél verder gaan want deze story is geweldig !!!
Ik vind die jongen (ik veronderstel dat het Blaise is) echt wel mooi. & ik blijf zijn naam vergeten :x dus eum...
ya know
Ik vind de titel van de deel echt awsome, geen idee waarom. Ah, en de foto van Faith is heel mooi. Even tussendoor, Faith is geen seut omdat ze de lessen volgt, want verstandige mensen doen dat gewoon
1 decennium geledenzoals ik.Oh, is Theo echt zo'n ass? Want daar heb ik nog geen bewijs van en als hij zich gedraagt als Draco zou hij nog mee moeten vallen. Had dan toch erger dan Draco gezegd x'). You know, ik begin Theo heel vreemd en creepy te vinden ... hmm, snel naar een ander personage ... arme Sky, zo in de war ... njah, ze moet gewoon opbiechten aan Draco dat ze hem leuk vind en dan kunnen ze een klef koppel worden. Yeah, zo zal het gebeuren. Ik vind Blaise trouwens best bezitterig in dit deel, als Faith wegwil, mag ze dat toch doen. Jezus, she aint a dog. Maar ze zijn wel leuk samenSnel verder.
helemaal super!!
1 decennium geledenSnel verder!
Xx,