The Dairy & Story Of Fred Weasly [Deel7]
Stukje Vorige:‘Gewoon kleren, je denkt toch niet dat ik in mijn blootje ga zeker’ zeg ik en ik trek een wenkbrauw omhoog. ‘Nee dan loopt ze gillend weg’ zegt Leo droog. ‘Jah dat zie ik nog gebeuren maar dan zou dat bij George zijn en niet bij mij’ zeg ik. ‘Jullie zijn een tweeling, een tweeling die we soms niet uit elkaar kunnen houden dus euh jij ziet er wel het zelfde uit he’ zegt Leo en hij kijkt mij raar aan. ‘Wie zegt dat dat bij ons niet verschillend is??’ vraag ik. ‘Nee ik weet dat niet, maar kom laat maar’ zegt Leo met al een beetje een rode kop. En ik zie dat hij naar beneden gaat, dus naar de leerlingenkamer. ‘Zeg broertje ik kruip in mijn bed he’ zeg ik. ‘Jah is goed, ik nog niet, morgen’ en George gaat de kamer uit. Ik laat me terug op het bed vallen, en kijk terug naar het bovenste van het hemelbed na een tijdje zo gekeken te hebben, val ik in slaap, met mijn kleren aan.
Fred Wemel ~
Ik word wakker en ik zie dat ik precies mijn kleren ben vergeten uit de doen gisteren. Maar jah niemand van de rest is op dus die zien dat niet, maar gisteren hebben ze dat dus wel gezien. Ik pak snel een paar kleren uit mijn hutkoffer en ik verdwijn naar de badkamer, waar ik me rap was en mijn kleren aan doe. Een paar minuutjes later kom ik er al terug uit. Ik kijk de kamer rond en zie dat de rest nog allemaal in dromenland is. Uit Chase zijn mond komt zelfs een beetje kwijl. En Ed ligt half uit zijn bed. George ligt achterstevoren in zijn bed. Dus zijn voeten liggen op zijn hoofdkussen en zijn hoofd aan het einde van zijn bed. Oke niks nieuws dus. En zoals verwacht ligt Leo zoals altijd normaal te slapen. Als ik naar de deur ga passeer ik langs het laatst bed waar in Sander ligt. Zijn haren staan recht omhoog precies, jah Sander heeft langer haar dan de rest. En hij brabbelt ook wat in zijn slaap. Nu ik er aan denk, hoe zou ik er wel niet uit zien als ik slaap. Even erg als: George, Ed, Sander en Chase of normaal net zoals Leo? Nou jah daar ga ik nu niet aan denken. Ik ga me concentreren en nee niet op de lessen maar op Hanna. Wat zouden we gaan doen en zo. Dat soort gedachten spoken door mijn hoofd als ik van de trap ga naar de leerlingenkamer.
Na ongeveer een half uur komt de rest ook naar beneden. Deze keer ligt Sander zijn haar al terug plat en hangt er geen kwijl uit de mond van Chase. Maar Ed lijkt rugpijn te hebben. ‘Slecht geslapen of zo??’ vraag ik. ‘Ik denk het, ik heb last van rugpijn’ antwoord Ed en hij kruipt samen met Chase en Sander door het portretgat richting de grote zaal. ‘Weet jij hoe het komt dat hij rugpijn heeft??’ vraagt Leo. ‘Jah’ antwoord ik. ‘Hoe dat??’ vraagt George nieuwsgierig en hij trekt me al recht uit de zetel zodat we naar de grote zaal kunnen gaan. ‘Nou als je half uit je bed ligt als je slaapt is het normaal dat je de dag er na rugpijn hebt he’ antwoord ik en ik kruipt als eerste door het portretgat met net na mij George en dan Leo.
Tijdens de eerste les van vandaag kan ik mijn gedachten er totaal niet bij houden. Ze dwalen altijd af naar Hanna. Zouden ze dit bedoelen met verliefdheid?? Ik schud mijn hoofd rustig heen en weer, zonder dat de leerkracht het merkt. Nee dat kan toch niet, nu al verliefd, ik ken haar amper. Ik word uit mijn gedachten gehaald omdat er iemand op de deur klopt. De leerkracht gaat op zijn gemak naar de deur en opent die. Net zoals de rest van de klas zijn mijn ogen op de deur gericht. Als die open gaat slaagt mijn hart een tel over. Daar staat ze, Hanna. Ze geeft mij een knipoog en onder tussen is ze van alles aan het zeggen tegen mijn leerkracht. Na een paar minuten knikt die en draait die zich om naar de klas. ‘Voor vandaag zijn de lessen gedaan, dus dat wil zeggen dat jullie geen les hebben, maar …’ en jah hoor daar kwam de maar ‘… deze klas gaat vandaag bij deze twee dames zijn’ oke dat was geen erge maar. Ik kijk wie er naast Hanna staat. Ineens zie ik zwart haar met daar oranje, bruin en een soort van wit/geel in. Dat is dus Linda. Je ziet dat George naar Linda kijkt. Volgens mij heeft hij het ook te pakken, maar jah. Ik hoor stoelen heen en weer gaan over de grond. Dus sta ik ook maar recht. Ik pak net zoals de rest mijn spullen en we vetrekken.
Hey hier ben ik weer. Nou jah dat zie je wel he. Of jah zoals ik al vaak geschreven heb, je kan niet zien, want je bent een dagboek. Maar oke, vandaag hadden we maar een halfuurtje les, dat kwam omdat euhm dat weet ik niet precies. Maar mijn klas heeft dus Hanna en Linda moeten rond lijden. Wel cool eigenlijk. Dus ik ben een hele dag bij Hanna geweest. Echt ze stond altijd bij mij. Echt een cool meisje, en ik ben er zeker van, ik ben verliefd. En zij ook. Nee ze heeft het niet verteld hoor, ze heeft het laten zien. Nou jah ook verteld want ik vroeg of ze verliefd was en zei antwoorde daar op: Jah ik denk het, maar ik ken hem nog niet echt lang. Toen dacht ik van shit oke dat ben ik dus niet. Maar jah ik heb haar toen gevraagd op wie. Zij: dat kan ik je beter laten zien. Ik keek haar toen raar aan. Maar een paar seconden later begreep ik het. Dus toen haar lippen die van mij raakten snapte ik het.
Ze is verliefd op mij.
Reageer (3)
Goed zo Loretje. Alleen snap ik Freddie niet zo goed. Hij is de abnormaalste van allemaal en dan zou ie nog denken dat ie er even normaal uitziet als ie slaapt als Leo:O Jah Like Duh.
1 decennium geledenNeen hoor, ie zal wel sgattig zijn als ie slaapt.
Supermooi En schattug Jammer dat het het laatste deel is Net zoals alle anderen een superserie!
1 decennium geledenxxx B(K)
kei goed!
1 decennium geledenhij is geweldig!je schrijft echt super goed en mooi!
ik hoop dat je snel verdergaat!