StukjeVorige:
Vandaag is het dus zover, de eerste opdracht. George en ik zijn een soort van geld aan het inzamelen, maar op een andere manier dan je denkt. We laten iedereen wedden, en daardoor maken we wel winst. Want tja nu we als ons geld zijn kwijt geraakt aan Ludo Bazuyn. Maar ja dat heb ik je al wel gezegd, of beter gezegd dat heb ik al wel geschreven. Maar dus het is vandaag de eerste opdracht, eigenlijk hoop ik dat Harry eerst word, maar hij is wel de jongste. Maar hij heeft al wel het meeste door staan volgens mij, ik bedoel de dingen die Harry heeft mee gemaakt heeft Carlo niet mee gemaakt en volgens mij Fleur en Kruml ook niet dus duimen maar voor Harry, dat hij de eer van Grifendor hoog houd.

Fred Wemel ~

Ik stop mijn dagboek weg en ga snel naar de leerlingenkamer. En dan volg ik mijn broer naar de ‘arena’ waar de eerste opdracht plaats vind. Eigenlijk ben ik wel blij dat het toverschool toernooi bij ons word gedaan, zo kunnen wij allemaal het zien en moeten we niet naar een ander land er voor gaan. ‘Zeg broertje’ zegt George ineens. Ik schrik uit mijn gedachten op. ‘Euh, ja’ zeg ik nog al verward. ‘Is er iets’ vraagt mijn broer. ‘Nee hoor’ zeg ik snel. ‘Oke dan, maar wat vind je van die twee meisjes?’ vraagt George en hij wijst naar twee meisjes die verder op staan, de ene heeft lang blond haar en de andere haar haren zijn lang en rood. ‘Ze vallen wel mee waarom?’ vraag ik. ‘Volgens mij moeten wij dringend een lief hebben, al onze vrienden van onze leeftijd hebben er een alleen wij twee niet’ zegt George. ‘Zoek je dan een lief he’ zeg ik. ‘En jij dan?’ vraagt George. ‘Ik wacht wel tot ik een meisje zie wat mij aanspreekt’ zeg ik. ‘Zoals Angelique’ zegt George en hij port me. ‘Angelique is gewoon een vriendin van me meer niet, ze is het zelfde voor mij als voor jou’ zeg ik terug. ‘Jaja’ zegt George en hij kijkt me aan met een geniepige grijns op zijn gezicht. ‘Komaan seves zijn ze al bezig en missen we het’ zeg ik terwijl ik mijn twin verder trek. Als we aan komen in de ‘arena’ zie ik dat Angelique ons wenkt en daarna naar twee lege plaatsen naast haar wijst. ‘Nee inderdaad, niks meer dan vrienden’ zegt George stil als hij langs mij gaat om naar de plaatsen die Angelique voor ons heeft vrij gehouden gaat. Ik volg hem en als ik naast hem zit fluister ik in zijn oor ‘Inderdaad niks meer dan vrienden’ en dan kijk ik voor me uit naar het middelste van de ‘arena’.

TIJDSPRONG NA DE EERSTE OPDRACHT

Waarom denkt George toch altijd dat ik iets zou hebben met Angelique, komaan we zijn gewoon vrienden net zoals hij en Angelique en hij en Kiki, jeweetwel dat ene meisje met die lange platina blonde haren, wel mooi, redelijk cool kwa doen en zeer populair bij de jongens, dat ene meisje dat ergens bij ons in de buurt woont ze zit trouwens ook in Grifendor. En daarnet zocht George achter een lief een voor mij en een voor hem voor wat in godsnaam voor mij? Als hij er een nodig heeft mij niet gelaten maar dat is toch iets wat ik niet wil waar mijn twin zich mee bemoeit niet dat ik iets tegen mijn twin heb integendeel, maar toch met zo iets moet die zich niet bemoeien. En dan wees hij daarstraks naar twee meisjes, op zich wel mooi de ene had lang blond haar en de ander lang rood haar. Twee meisjes van de Beauxbatons als je goed keek want ze hadden allebei een lichtblauwkleedje aan. Op zich heb ik niets tegen mensen van de Beauxbatons maar tja daar zou ik nu niets mee willen beginnen hoor. Maar back to the point, het gene wat ik eigenlijk wou vertellen. Het is Harry gelukt, hij heeft er voor gezorgd dat zijn opdracht slaagde. Echt geweldig hoe hij dat gedaan heeft maar ja. Moet ik schrijven hoe? Ik zal het maar doen he, want als ik moet wachten tot jij antwoord, dan ben ik wel dood hoor. Dus de kampioenen moesten allemaal een gouden ei weten te bemachtigen op zich niks aan he, maar wel als je weet dat het bewaakt word door een draak een grote draak en die van Harry was de gevaarlijkste van ze alle vier volgens mij. Als ik het me goed herinner was het een Hongaarse Hoornstaart. Fleur had de groen Huisdraak, Kruml de Chineese Zenger en Carlo de Zweedse Stompsnuit. Maar genoeg geschreven, in de leerlingenkamer geven ze nu een feestje omdat het Harry gelukt is om zijn ei te bemachtigen. Dus ik ben weg, ik zit hier nu al even te schrijven en volgens mij is Harry juist binnen gekomen, ja inderdaad heel logisch als je nu het kabaal tot boven hoort en daar straks hoorden je gedempt kabaal. Dut tot de volgende he.
Ik berg mijn dagboek terug op, en ga dan naar beneden ik kijk eerst is van boven wat er allemaal in de leerlingenkamer gebeurd. Als ik goed zie, zie ik dat George bij Kiki staat en Angelique staat er bij. Harry omringt word door een heel deel mensen en dat ik naast Harry aan de linkerkant Hermelien zie staan en aan de rechter zie ik Ron staan. En omdat laatst ben ik blij, ze kunnen amper zonder elkaar. Maar ja dat is iets wat we eigenlijk al wisten he

Reageer (3)

  • coloredwords

    Snel Verder gaan he loretje, en jah je weet dat ik op deze serie nooit lange reactie's kan zetten, want je kent mn reactie al he, want jah je was erbij toen ik had las he!

    Veel Plezier Aan Zee he.
    X.Lies

    1 decennium geleden
  • Branwen

    Superquiz! (hoera) Snel verder! En k begrijp wel waarom Fred niet wil dat George zich ermee bemoeit :P Zou k ook nie willen xD

    xxx B(K)

    1 decennium geleden
  • magiclove

    kei goed!
    trouwens bedankt om me te waarschuwen!
    hij is echt goed!
    ik hoop dat je snel verdergaat!
    (yeah)_O_(dance)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen