The Dairy & Story Of Fred Weasly [Deel1]
Alles in het Paars is dus wat hij schrijft in zijn dagboek.
Dit is een miniverhaaltje over Fred Wemel, jullie kennen hem wel de broer van Ron van in Harry Potter. Dus dit verhaal gaat over Fred, het heeft iets weg van een dagboek wat hij er van vind en soms samenvattingen schrijft hij in een dagboek en soms maak je het zelf ook mee, je zal wel zien.
Fred Wemel ~
Vandaag zijn de gasten van de andere scholen aan gekomen voor het toverschool toernooi, echt onnozel die leeftijds limiet je mag niet mee doen als je jonger bent dan 17 en George en ik worden dat dit jaar op 1 april, maar ja George en ik zijn bezig met iets te vinden dat we toch kunnen mee doen, maar ja volgens Hermelien zal het ons nooit lukken. Maar zoals men zegt ‘wie niet waagt, wie niet wint’ of zo iets, dat heb ik mijn pa is horen zeggen, het is iets van de dreuzels. Maar ja back to the point dus de leerlingen van de andere scholen zijn naar hier gekomen. Kruml jeweetwel Viktor Kruml die zoeker van Bulgarije zit er tussen. Je had Ron zijn gezicht moeten zien toen hij Kruml zag. Zijn mond viel gewoon wagenwijd open van verbazing, zoals de meeste eigenlijk, wedden dat hij mee doet aan het toernooi voor zijn school? Maar ja ik ga maar is verder gaan he.
Ik steek mijn dagboek terug weg. Als ik het juist heb weg gestoken komt mijn twin binnen. ‘Ik denk dat ik een oplossing heb gevonden’ zegt George. ‘Voor die leeftijdsgrens’ zegt hij er na als hij mijn gezicht ziet. ‘Ah ja, ik volg, wat dan?’ vraag ik. ‘Verouderingsdrank een paar druppels en dat is genoeg het is toch maar voor een minuutje of twee’ zegt George. ‘Nu hopen dat het werkt’ antwoord ik terug, meer tegen mezelf dan tegen mijn twin. ‘Tuurlijk werkt het, waarom zou het niet werken?’ vraagt George. ‘Tja je weet maar nooit maar wie niet waagt wie niet wint of zo iets’ zeg ik. ‘Groot gelijk broertje’ zegt George. ‘Het is niet omdat je een paar minuten ouder bent dat je dat me altijd moet laten weten hoor, ik weet dat ook al wel’ kaats ik terug. ‘Kom je mee naar beneden?’ ‘Ja, ik kom’ zeg ik. Ik kijk of alles weg ligt en dan ga ik mijn tweeling na naar beneden. Als ik in de leerlingenkamer kom komt Leo op me af. ‘Hebben jullie iets gevonden?’ is het eerst wat Leo aan me vraagt. ‘Ja George heeft iets gevonden’ zeg ik zonder er bij na te denken, zo zeg ik wel meer dingen, ik zit al een tijdje te denken hoe ik aan geld kan geraken, allee ik bedoel George en ik we hadden een deal met Bazuyn gesloten maar die heeft geen geld terug gegeven dus we zijn veel geld kwijt. Na een tijdje met Leo gepraat te hebben gaan George en ik spullen halen voor onze drank.
TIJDSPRONG ALS DE DRANK KLAAR IS
Vandaag hebben George en ik onze drank gedronken, alles leek goed te gaan. We raakten door de leeftijdsgrens alles ging goed, iedereen begon te klappen echt een goed gevoel kreeg ik toen. Toen we onze briefjes in de vuurbeker deden, deed die niks. We draaiden ons om en ineens kregen de vlammen van de vuurbeker een andere kleur en er spoot iets uit de vuurbeker en raakten die straal George en mij. Met gevolg dat we uit de leeftijdsgrens vlogen en als we terug recht kwamen, waren we ineens zoveel jaren ouder. Iedereen was aan het lachen dat goed gevoel was er niet meer maar een ander gevoel kreeg ik, niet van schaamte of zo want George en ik schamen ons nooit. Ik keek George aan en hij mij, en niet veel later waren we een soort van aan het vechten en iedereen stond in een kring rond ons heen en riep: ‘ vechten, vechten ‘. Ze hielden ineens op, tja waarom denk je. Kruml kwam binnen en liep naar de vuurbeker en niet veel later lag zijn naam in de vuurbeker. Als hij zich omdraaide zag ik dat hij eerst naar Hermelien keek, maar volgens mij ben ik de enigste die dat opgemerkt heeft. Dan ging ie terug naar zijn vrienden en niet veel later zijn alle leerlingen van de Klammfels buiten. George en ik gingen dan ook maar, naar Mvr. Plijsters, want tja zo konden we niet blijven rond lopen he, met een baard en oud en grijs.
Reageer (3)
cool !
1 decennium geledenik hoop dat je snel verdergaat want hij is goed!
groetjes magiclove!
Coowl K vind m super! En die reclame maakt nie uit hoowr
1 decennium geledenxxx B(K)
Snel Verder he Laura, k had dit al gelezen by u thuis he!
1 decennium geledenJah k ga er i veel woorden aan vuil maken, je kent mn reactie al he
Lies