Leeftijd: 10
Naam eigenaar: Gaby
Naam paard: Chicota
Ras: tinker
Geslacht: merrie

Al jaren droomt Gaby van een paard te hebben.Vandaag is ze jarig.Ze gaat naar beneden.Daar liggen cadeau's op tafel en er zijn paaseieren verstopt,dit jaar valt haar verjaardag op Pasen.Ze begint met het grootste cadeau open te maken.Daar zitten er heel veel kookboeken in,wat haar dus niet intreseert.Ze hoort mama en papa samen van de trap lopen.Mama roept:'Gaby,doe je cadeau's maar open.'Gaby begint aan het papier te prutsen en zegt:'Oh wat intresant.'Terwijl ze dat zegt denkt ze in haar eigen *Dus niet.*Ze maakt dan het op een na grootste cadeau open.Daar zit een paardenposter in. Gaby springt in het rond en begint te tieren van geluk.Ze ziet nog een heel dun klein cadeau.Ze maakt het open en haar mond valt open.Een waardebon op paarden ter waarde van 500 euro.Ze begint op haar hardst te tieren.Er staat op: Bruikbaar tot woensdag na Pasen.Ze gingen elke zondag naar de markt.Dus ze ging vandaag haar paard nog hebben.Het was 16 uur.We gingen naar de markt.Daar zag ik een lief schattig paard staan.Er ging een bordje bij: Als Chicota niet tegen 2e paasdag verkocht is gaat ze naar de paardenhandelaar.Dus trok ik aan mama's arm en vroeg met een pruilgezicht : ''Mammie,mag ik Chicota kopen?'' Mama kon niets anders dan ja zeggen.Dus antwoordde ze dat ik haar mocht.Ik liep met de bon naar de verkoper en zei : '' Ik geef je 300 euro voor Chicota.''De koper antwoordde direct verkocht.Ik nam Chicota's halster vast en zei '' Als ik 100 euro erbij geef,mag ik dan het zadel erbij?''Hij zij ook direct ja ,ik gaf de bon en hij gaf mij 100 euro terug.Ik reed naar mama en papa en zei dat ik te paard naar huis ging.Wat ik ook deed.Aangekomen thuis hadden we de dierenarts gebeld,Chicota bleek zwanger te zijn.We hebben een echo gedaan en het word een tweeling.Moesten mijn ouders er niet zijn zou ik dit niet hebben.
Dagboek Gaby 24-04-'11
Liefste dagboek,
vandaag heb ik een paard gekocht,Chicota.
Ik ben super blij.
Het is een 10 jarige tinker.Mijn vrienden gaan morgen komen kijken.
Ik hoop dat alles goed gaat en blijft met Chicota.
Ik heb nog te veel te zeggen.
Dag liefste dagboek!

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen