3
Zachtjes sluit ik de deur achter me, hopend dat niemand me gezien heeft. Ik wil tijd alleen. Ik loop naar mijn moeders kast en trek de deur open. Ik graai wat in haar kleren en een 'aha' verlaat mijn mond als ik het grote boek vind. Ik zucht en plof op haar bed neer en sla het boek open. Meteen voel ik de tranen achter mijn ogen prikken. Ik strijk met mijn hand over de foto en zucht. 'Ik mis je pap..' Mompel ik zacht en laat mijn hoofd op het fotoalbum speciaal voor mijn vader vallen. 'Hee! Ik wist niet dat je hier was!' Hoor ik opeens vrolijk achter me. Geschrokken draai ik me om en al snel veranderd haar vrolijke blik naar bezorgd. 'Je bent toch niet aan het bekijken wat ik denk dat je bekijk..' Zegt ze zacht. Ik schud mijn hoofd en leg mijn armen over het fotoalbum. Ze zucht en loopt naar me toe en knielt voor me neer. Ze haalt mijn armen weg van het album. 'Zie je wel..' Grinnikt ze zachtjes. 'Sorry..' Mompel ik. Ze grinnikt en streelt mijn wang. 'Daar hoef je toch geen sorry voor te zeggen sweety.. Ik weet dat je hem mist.' Ik knik en kijk naar het grote boek. 'Kom..' Ze trekt het boek onder mijn armen vandaan en begint te bladeren. 'Kijk hoe schattig je daar was met je tandeborstel die je Bob noemde!'
Reageer (1)
haha
1 decennium geleden