Ze had kruidekunde gemist, ze zou het huiswerk maar moeten vragen aan Draco ofzo. Madame Plijster had haar iets gegeven tegen de pijn en de wond is vanavond weg. Ze had madame plijster gesmeekt om naar de les te mogen. Na een half uur besloot ze het op te geven en liet Olette gaan. Ze liep door de gang opzoek naar haar volgende les: Verzorging van Fabeldieren. Ze was nog steeds niet gewend aan zo'n groot gebouw en na een paar minuten beseft ze dat ze verdwaald was. Alweer. Ze liep door, hopend dat ze iets bekends zou vinden.Ze sloeg de hoek om maar botste tegen iemand op. Ze viel en degene tegen wie zo op botste ook. 'Sorry,' Mompelde ze. Ze keek snel naar haar handen, niks aan de hand. De jongen stond op en hielp haar overeind. 'Zei je nou net sorry?' Hij keek haar verbaasd aan. 'Uh... ja. Hoezo?' Vroeg ze. Ze herkende hem, hij was ook een Griffoendor. Wat was zijn naam ook alweer? 'Zwadderaars bieden noit hun excuses aan.' Ze zuchtte, moest ze het weer uitleggen? 'Hij zoekt het zelf maar uit.' dacht ze. 'Dat betekend niks.' Ze pakte haar tas, knikte even en wou net weglopen toen hij zei 'Je moet deze kant op.' Ow ja! Ze had zo les met de Griffoendors! 'Sorry, maar kan ik met je meelopen?' Zijn mond viel open. Hij knikte vaag en ze ging naast hem lopen. 'Hoe heet je ook alweer?' Vroeg ze. 'Marcel Lubbermans. En de jouwe was...' 'Olette Waterclear.' Hij knikte. Ze waren al buiten en liepen richting het verboden bos. 'Waarom zit je eigenlijk bij Zwadderich? Je lijkt totaal niet op hun.' Oei, 1 van de pijnlijke onderwerpen. Zal ze hem in vertrouwen nemen? 'Ik mocht alleen maar zweinstein als ik in Zwadderich zou komen.'Ze zei het voordat ze ook maar een besluit had genomen. 'Ow... Dat is rot voor je. Hij moest eens weten. Ze glimlachte maar even en zag haar afdeling. 'Ik ga bij de rest staan. Bedankt voor het helpen Marcel.' Ze liep weg van hem en ging bij de Zwadderaars staan. 'Waarom liep je samen met Lubbermans?' Vroeg Patty. Dat mens moest zicht altijd met alles bemoeien. 'Ik kwam hem tegen toen ik verdwaald was. En omdat we de zelfde les hebben liep ik met hem mee.' Patty rolde met haar ogen en keerde haar de rug toe. Hagrid begon te praten maar zij luisterde niet. Waarom was het zo'n probleem dat ze geholpen werd door een Griffoendor? Ze keek naar haar hand. Het zag er beter uit dan eerst. Eigenlijk moest iemand van Zwadderich haar helpen. Maar in plaats van dat ze geholpen werd door hun, werd ze geholpen door Hermelien! Ze was kei aardig! Ze kon niet geloven dat mensen haar stom vonden. Misschien moest ze maar met Perkamentus erover praten. Nee, ze moest hem maar niet storen.
De dag ding snel voorbij en met toverdranken had ze een slecht punt gekregen. Reden? Ze was inslaap gevallen. Ze moest er toch echt iets aan doen.

De week ging best snel. Maar Olette viel ook bijna bij elke les inslaap. Het was zaterdag en ze zat een boek te lezen in de bibliotheek. Ze had al haar huiswerk al af, wat een wonder was. Ze was doodop. Ze had weer een nachtmerrie gehad. Het ging over haar ouders, ze zeiden dat ze haar haatte omdat ze hun had verraden. Ze riep de hele tijd dat ze hun nooit wou verraden en ze smeekte hun om haar niet te haten. Perkamentus kwam toen in de kamer en ze hadden besloten dat ze haar niet zouden haten en haar naar zweinstein zouden gaan op 3 voorwaarde. 1. Ze moest bij Zwadderich zitten. 2. Perkamentus moest alle kosten betalen. 3. ... daar wou ze liever niet meer aan denken. Alle 3 de voorwaarden zijn geaccepteerd, op de 3e moest ze zelf antwoord geven. Ze gaf zelf toestemming voor de 3e voorwaarde. Jammer genoeg was die droom ook echt gebeurd. Ze voelde zich niet echt thuis bij Zwadderich. Ze had er wel vrienden, Draco en Blaise. Ze waren aardig, maar op haar eerste dag wou Draco haar apart spreken. Hij vroeg aan haar waarom ze op school was gekomen. Ze legde het hem uit en sindsdien zijn ze vrienden. Toen kwam Blaise erbij. Maar ze voelde zich nog niet op haar gemak. Patty kwam naast haar zitten. 'Wat doe je?' Olette zuchtte. 'Lezen.' 'Waarom? Het is zo saai.' Ze zuchtte weer. 'Ik vind lezen best wel leuk. Boeken bevatten ook veel informatie.' Patty rolde met haar ogen. 'Nerd.' Ze stond op en liep weg.

Reageer (1)

  • Oblivisci

    Leuk!!
    Ik zet niet zo vaak reactie omdat ik verder wil lezen

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen