Foto bij 17| No, that's nonsens

Dankkjjee voor jullie reacties! =D

27 abbo's <'3
liebe jullie very mutch =D
3 talen :'3

Fay had nog een heleboel vragen, maar ze werd afgeleid door Harry die weer naast haar stond. Zijn slinksap was doorzichtig net als in het boek stond.
''Hoe heb je dat geflikt?''Vroeg Fay terwijl ze hem vragend aan keek.
''Gewoon de instructies gevolgd''Zei Harry gewoontjes, hij ging nu niet vertellen dat er allerlei aanwijzingen langs de kantlijn stonden.
''Dat heb ik ook gedaan, maar de mijne is Lila''Zei Fay terwijl ze naar haar ketel gebaarde. ''Ook de broccoli?"'Vroeg Harry verbaasd, de kans was erg klein dat Fay vrijwillig broccoli zou aanraken.
''Dat deed Hermione voor mij''Zei Fay vrolijk, ze wist niet hoe veel ze Hermione wel niet kon bedanken. ''O okej,''Zei Harry knikkend, dat was natuurlijk ook een optie. Slughorn vond blijkbaar dat ze u wel klaar moesten zijn en liep langs de tafels om de drank te inspecteren.
''Helaas Lavenyr volgende keer beter''Zei Slughorn, hij had een stukje perkament in Lavender Browns ketel laten vallen die alleen vlam had gevat maar niet was verbrand. ''Het is Lavender''Zei Lavender, maar Slughorn was alang doorgelopen. ''Hmm, hij komt wel dicht in de buurt ''Zei Slughorn toen hij Hermione's drank teste. Hermione glimlachte zelfvoldaan.
Na een aantal tafels kwam Slughorn aan bij Harry, Fay, Blaise en Draco.
''Ah, Zabini en Potter hopelijk maken jullie me trots''Zei Hij, terwijl hij Fay en Draco volkomen negeerde. Toen Slughorn een stuk perkament in Zabini's ketel liet vallen, ontplofte het perkament direct en liep de helft van de drank over. ''Wat minder kruiden de volgende keer Zabini''Zei Slughorn terwijl hij de rook wegwuifde met zijn handen, ''Maar toch een vernietigend resultaat''. Blaise glimlachte even schaapachtig en verwijderde de overgelopen drank met zijn toverstok.
''En nu eens kijken wat onze geweldige meneer Potter heeft gebrouwd''Zei Slughorn enthousiast. Harry's maag krom in elkaar toen Slughorn weer een stuk perkament in zijn ketel liet vallen. Het perkament verschrompelde en brandde met een luid geknetter en verdween.
''Dit is, is grandioos!''Zei Slughorn verbaasd en bewonderend tegelijk, ''Het is tot nu toe maar een iemand gelukt dit te maken, een druppel kan ons gewoon allemaal doden''. Draco maakte een spottend geluid, altijd maar die o zo geweldige Potter. ''Lily was ook altijd zo'n kei in toverdranken, zo te zien heb je het duidelijk geerft''Zei Slughorn terwijl hij enthousiast zijn handen in elkaar vouwden en Harry met pretoogjes aankeek. Harry wist dat dit niet helemaal eerlijk was, hij had dan ook andere aanwijzingen gevolgd dan de rest.
''Zoals beloofd krijg je een flesje vloeibaar geluk''Zei Slughorn, hij zwiepte een keer met zijn toverstok zodat het flesje naar hem toe kwam zweven en viste het uit de lucht. Hij nam niet eens de moeite om Fay's of Draco's drank te controleren of van een paar anderen waar hij nog langs moest gaan. ''Gebruik het goed''Zei hij en overhandigde Harry en drankje in bijzijn van de hele klas. Hermione's zelfvoldane grijns was verdwenen en ze staarde nors voor zich uit.


Ondanks dat Ron en Harry toverdranken hadden bijgewoond hadden ze nog steeds een ander rooster. Hermione en Fay hadden nog, geschiedenis van toverkunst, bezweringen en gedaanteverwisseling. Terwijl Harry en Ron hele andere vakken hadden. ''We hebben echt veel te veel huiswerk''Zei Fay kreunend terwijl zij en Hermione naar de leerlingenkamer liepen.
''Waar denk je dan dat die tussenuren voor zijn?"'Zei Hermione nuchter,
''Relaxen?''Zei Fay schouderophalend. Hermione rolde met haar ogen, het ging erom dat ze moesten studeren en studeren en dan pas zouden ze het allemaal halen. Niet relaxen en niks doen.
''Hermione''Begon Fay,''Ja'',''Wat vind jij eigenlijk van Draco Malfoy?''.
Hermelien bleef opeens staan zodat Fay tegen haar op botste.
''Hoezo vraag je dat?''Vroeg Hermione en draaide zich abrupt om, Fay zou nooit zomaar een vraag stellen over Draco Malfoy. ''O gewoon''Zei Fay zo onschuldig mogelijk, niet dat liegen haar sterkste punt was.
''Wat heeft hij gedaan?''Vroeg Hermione en keek Fay doordringend aan,
''Wat?'', ''Wat heeft hij je gedaan?''Vroeg Hermione nogmaals en dit keer iets scherper. ''Niks''Zei Fay terwijl ze Hermione's doordringende blik probeerde te negeren. ''Fay''Zei Hermione nogmaals op een opdringerige toon, dit kon Fay echter niet negeren. ''Nou als je het zo graag wilt weten, hij deed wat je kunt noemen...aardig''Zei Fay voorzichtig.
Hermione fronsde, ''Aardig?''Herhaalde ze wantrouwend. Fay knikte, ''Wanneer?'', ''Bij toverdranken''Zei Fay en vertelde het hele verhaal.
''Dat is toch praktisch onmogelijk. Ik bedoel hij haat toch bijna iedereen die niet van zuiverbloed is en ook nog eens een Griffoendor is''Zei Hermione bedenkelijk en liep weer verder. '''Ja zoiets dacht ik ook al, maar het was echt geen verbeelding''Zei Fay. ''Misschien, is het gewoon een valstrik en doet hij de volgende keer weer gewoon zoals altijd''Zei Hermione vastbesloten, ''Hij deed het vast om Harry te irriteren''. Fay wilde eigenlijk zeggen dat Harry niet eens in de buurt was geweest, maar ze hield wijselijk haar mond.





Reageer (3)

  • Cresseyde

    <3333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333
    Dit beschrijft zo ongeveer wat ik van dit verhaal vind, als je het maal tien zou doen!

    1 decennium geleden
  • Galadriwele

    Wil, wil je, wil je heel, wil je heel snel, wil je heel snel een nieuw stukje posten? Want weet je, ik (H) deze story echt enorm en zelfs nog meer dan dat (:

    Liefs,
    Soetkin (flower)

    1 decennium geleden
  • Smesty

    Dat is idd niet eerlijk van Harry(N)
    Hermelien het is mogelijk!!! wij hebben het gelezen!!
    love it!!
    snel verder!!
    xx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen