Great hall
We lopen de grote hal in en gaan aan onze afdelling zitten. Ik kijk verveeld voor me uit en wil eigenlijk wel weten met wie ik ben uitgeloot. Ja uitgeloot. The Dark Lord heeft al een hele goeie jongen in zijn hoofd met wie ik later zou trouwen. Eigenlijk wil ik niet dat hij hem voor me uitkiest. Ik wil liefde niet iemand voor wie ik niks voel. Maar daar hadden mijn ouders op geantwoord je zult vanzelf liefde voelen. Ik schrik op van mijn gedachten door albus die begint met praten zoals hij elk jaar doet. Ik kijk verveeld voor me uit. En wacht geduldig af tot de eerste jaars waren verdeeld. Bij elke eerste jaars die bij ons kwam gingen we juichen en bij een ander riepen we boee. Veel vrienden en vriendinnen kwamen in een andere afdeling en ze kwamen er al snel achter dat het maar slimmer was als je niet met een andere afdeling omgaat. Ik keek een beetje om me heen en begon gauw te eten toen het eten op tafel kwam.
Ik loop naar de kelders waar onze…… ik schreeuw het wachtwoord tegen het schilderij en stap gauw naar binnen. Ik loop regelrecht door naar de meisjes kamer en kleed me ff om. Als ik terug kom word ik een kamer in gesleept en ik zie dat het de privé kamer van Draco is. Ik kijk verbaasd naar Draco en die duwt me een brief in mijn handen. Best gek de eerste dag al een brief, maar als ik hem heb gelezen snap ik het. Ik vind het zielig. Maar wat kan ik doen, mee gaan is geen optie. Zorgen dat hij niet gaat. Word de dood, voor hem en mij. Dus ja.
Er zijn nog geen reacties.