Mara is 17 ze zit op het cluecollege.
Het is maandag een drukke dag voor Mara!
Maar vandaag is ze eerder thuis.

Mara zit naast Bobby. Die rare gozer!
Ze zitten in het biologie lokaal waar ze nederlands hebben!
Het is pas het 5de uur. Hierna pauze. Eindelijk! :denkt Mara.
8 uren vandaag veel te lang! denkt Mara hardop. Bobby kijkt haar aan en zegt: 'Ik ben hierna uit!'. 'Leuk voor je!' zegt Mara bitcherig!
'Mara let jij ook even op.' zegt mevr Kikara.
Mara kijkt haar aan en knikt hevig ja.
De bel gaat. Mara loopt naar haar kluisje dat aan de andere kant van de school staat. Ze pakt haar eten uit haar kluisje en doet haar kluisje weer dicht. Ze draait zich om en botst tegen een jongen aan. 'Hey, bitch kijk ff uit ja!!' zegt de jongen boos. 'Nou sorry hoor!, jij staat in de weg! Wacht dan gewoon ff!' zegt Mara terug. Dat had ze beter niet kunnen doen. De jongen geeft haar een klap in haar gezicht, draait zich om en geeft een van zijn vrienden een box. 'Die had je goed te pakken, man!' zegt zijn vriend cool. Dan lopen ze lachend weg.
Een rode afdruk gloeit op Mara's wang. Het brandt. Mara voelt dat haar neus ook geraakt is. En ziet dat er bloed uit stroomt. Een EHBO leider rent naar Mara toe en maakt het schoon. Ze wordt naar de EHBO ruimte geleidt. 'Mara, gaat het?' vraagt Annemarie een vriendin van Mara die alles heeft gezien. 'Ik voel me duizelig.' zegt Mara. 'Ga maar lekker naar huis.' zegt de EHBO-er. 'Hoe veel lessen heb je nog? Ik zeg ze wel af.'. '3'zegt Mara terug.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen