Foto bij ~048~

Ik heb volgende week toetsweek, dus ik weet niet hoeveel ik kan schrijven, maar ik doe mijn best er elke dag een stukje op te zetten(flower)

Mary Brooks

Stomverbaasd sta ik voor de huilende reus. Ik loop naar hem toe en klop even op zijn rug. ‘Komkom, zo snel zal dat niet gaan. Is hij al veroordeelt?’
‘Nee, de recht-’ Voor de rest hoor ik niet zoveel door zijn gesnik. ‘ke-herst.’
‘Na kerst?’ Hagrid knikt. ‘Als ze hem zien, kunnen ze niks anders dan hem vrijspreken, hij is heel lief.’
Ik neem hem mee naar zijn huisje en zet hem op een stoel. Een hond komt enthousiast op me af rennen en rent me bijna omver.
‘Af, Muil.’
Wat een prachtige naam… Muil. Het pas wel bij hem, ik kijk nog even naar de wolfshond die nu naast Hagrid zit, met zijn kop op zijn schoot.
‘Zal ik even thee zetten?’ Ik kijk vriendelijk naar Hagrid, die al wat minder hevig aan het snikken is. Als hij knikt, ga ik op zoek naar een ketel. Als de thee klaar is, komen Harry, Hermelien en Ron binnen.
‘Hagrid, ik hoorde wat er is gebeurd.’ Hermellien kijkt hem vol medelijden aan en Hagrid knikt even.
‘Willen jullie ook thee?’ Vraag ik als het verder stil blijft. De drie hadden me nog niet zien staan en kijken een beetje geschrokken om.
‘Waar kom jij ineens vandaan?’ Vraagt Ron verbaasd.
‘Ik ben hier al een tijdje.’
‘Ik wil wel thee.’ Zegt Harry dan. De andere twee zeggen ook van wel en gaan dan met Hagrid zitten praten. Ik schenk de thee in en geef iedereen thee.
‘Er staan ook nog koekjes op het aanrecht.’ Ik ga weer terug en pak de koekjes van het aanrecht.
‘Zelf gebakken.’ Zegt Hagrid een beetje trots. Ik bied iedereen een koekje aan en ga dan ook zitten.
Harry kijkt een beetje vies naar zijn koekje. Ik probeer een hapje van de mijne te nemen, maar het koekje is veel te hard. Dus ik doop hem maar in mijn thee en neem dan een hap van het, nu veel zachtere, koekje. Het is eigenlijk best lekker.
‘Lekker.’ Zeg ik tegen Hagrid en neem nog een hapje. Hij lacht naar me en de rest kijkt me verbaasd aan. Ik doop hem weer in mijn thee en de rest volgt mijn voorbeeld.
Na nog even gepraat te hebben, sta ik weer op. ‘Ik vond het heel gezellig, maar ik ga nu naar Fred in de Ziekenzaal.'


WAARSCHUWING: mijn leger boemannen staat nog steeds klaar voor het geval iemand "vergeet" een reactie en/of kudo achter te laten... Boe zeggen helpt niet... en het zijn er zoveel dat die spreukjes van jullie ook niet helpen(6)

Reageer (30)

  • Necessity

    ik ben niet bang xD
    ik zou pas bang worden als het een leger dementors was
    maar die bewaken zweinstein dus daar heb ik geen last van xD

    1 decennium geleden
  • TrueAmicitia

    Ridiculus!!!(A)

    1 decennium geleden
  • SpinTheHarry

    Haha, mag ik ook een virtueel koekje?

    1 decennium geleden
  • Kreynta

    RIDICULUS!!!!!!!
    als ík het zeg helpt het wel, want de boemannen zijn gwoon bang voor mijn lelijke gezichtje xD
    als ze mij zien, slaan ze meteen op de vlucht:Y) werkt trouwens ook bij dementors :P altijd handig

    1 decennium geleden
  • Morgenster

    Jeej naar Fred

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen