Dit is Sofie. Zij is de ik persoon in het verhaal



(ergens in het stukje kleed ze zich aan. dan doet ze dit aan)

ps. kudo's en reacties zijn natuurlijk altijd welkom

De laatste dag van de vakantie is begonnen. Ik ga als eerste onder de douch, want ik ga met Noa winkelen. We hebben niet zo vroeg afgesproken maar anders wil mijn oudere broer, Stef, er weer onder en dan kan ik misschien wel een uur gaan wachten voordat hij er onderuit is. Ik steek de fohn in het stopcontact en blaas mijn haar droog. Lang duurt het nooit bij mij, mijn haar is namelijk niet zo heel dik. In de tussentijd dat de stijltang warm word, ga ik naar mij kamer om de perfecte outfit uit te zoeken. Snel stijl ik mijn haar en pak mijn tas. Zo stil als ik kan, loop ik naar beneden. Stap op de fiets en ga naar Noa. 'Hé, meis.' roept ze enthousiast als ik voor haar huis stop. 'We zijn wel lekker slim.' zeg ik zuchtend. 'Hoezo?' Noa kijkt me verbaasd aan. 'Je vindt shoppen toch leuk?' 'Ja, tuurlijk. Maar waarom altijd toch zo vroeg?' Noa maakt een beweging met haar hoofd dat we gaan. Ik trap hard tegen de trappers, zodat we snel in de stad zijn. 'Dan zijn de leukste dingen nog niet weg!' knipoogt Noa. 'We krijgen trouwens een nieuw in de klas.' 'Zal wel weer zo'n kneus zijn.' antwoordt ik. Het kan ook eigenlijk niet anders. Ik en Noa zitten samen op vwo. Dus als daar een nieuwe bij komt, is dat meestal we een nerd. Eindelijk zijn we in de fietsenstalling aangekomen waar ik mijn roestige fiets tussen de andere neerzet. 'Gaan we eerst bij de Sting kijken? Daar heb ik een heel leuk hockey t-shirt gezien dat ik aan wil doen bij de trainingen.' 'Is goed.' antwoord ik instemmend. Als we de Sting in lopen worden we omringd door een raar geurtje dat ik niet kan plaatsen. Maar dat is gewoon zo in alle Sting winkels. Mijn broer, Stef, denkt dat dat een geurtje is om mensen te lokken. Noa heeft haar shirtje snel gevonden en niet veel later staan we bij de kassa. Vlak voor ons staan een jongen waar ik mijn ogen niet van af kan houden. Noa merkt het op en geeft me een por. 'Het valt een beetje op.'giegelt ze in mijn oor. Het kan me niets schelen. Hij heeft bruin haar. Een beetje zo'n justin bieber kapsel. Zijn broek hangt ergens onder zijn billen. Als hij zijn broek net een stuk hoger wil hangen, kijkt hij mijn kant op en glimlacht. Ik merk dat ik begin te blosen. Dan loopt hij zo de winkel uit.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen