De hele verdere dag had ik Grant ontlopen. Ik was de hele namiddag bij Calypso geweest,mijn prachtig volbloed paard. Ik was een rit gaan maken door de uitgestrekte bossen op het domein en had een tijdje aan een waterplas gezeten. Maar 's avonds kon ik er niet onderuit,ik zou hem onvermijdelijk moeten zien bij het diner.
Ik liet Noémi me mooi opmaken en een mooie jurk uitkiezen. Als een koninging,met trots geheven hoofd,schreed ik naar de eetzaal. Grant was er al. Toen hij de deuren hoorde opengaan,keek hij meteen op. In enkele energieke passen stond hij bij me. Ik liet hem mijn hand kussen zonder een spier te vertrekken. Maar toen hij me naar mijn stoel wou begeleiden,trok ik koppig mijn hand weg.
"Ik kan er gerust in mijn eentje komen,sir." zei ik met venijnige ondertoon.
Hij zuchtte even,maar liet me toch doen. Voorzichtig zette ik me in de stoel neer. Voor de rest van het diner,sprak ik geen woord meer. Een gespannen stilte hing tussen ons in. Ik zag hoe hij die wanhopig probeerde te breken,maar op elke vraag antwoordde ik botaf.
Na het diner,stond ik meteen op.
"Lady,waar ga je heen?" vroeg hij nieuwsgierig.
Ik keek even over mijn schouder en liep toen verder.
"De bibliotheek." zei ik simpel,waarna ik door de openstaande deuren wegliep.
In de bibliotheek aangekomen,kalmeerde ik al snel. De geur van oude boeken en stof deed me goed. Ik zocht een goed boek uit en nestelde me in een gemakkelijke stoel. Het verhaal over een sprekende kat zou me misschien afleiden van de hele situatie hier. Gelukkig waren er nog boeken.

Kort,ik weet het,maar daar komt verandering in. Nu,ik heb een vraagje aan jullie. Over x aantal hoofdstukken zal de huwelijksnacht er toch van moeten komen,maar nu moeten jullie beslissen. Moet ik het beschrijven of niet?

Reageer (6)

  • RedWolf

    Ik heb best wel medelijden met Grant: hij doet zo zijn best om het haar niet te moeilijk te maken en zij doet maar koppig.
    Ik ben het eens met MissCherie over de huwelijksnacht

    1 decennium geleden
  • Archer

    Man, I love this ;D Ik snap niet dat mensen zo'n medelijden hebben met Grant. Ik vind 'm kruiperig en oud ;x Ga je snel verder? Wat die huwelijksnacht betreft; ik zou 'm niet beschrijven. Alleen wat ze er van vond, daarna.

    1 decennium geleden
  • Lifehack

    Ik zou het niet beschrijven. Dat zou de sfeer van het verhaal verpesten. En daarmee bedoel ik niet dat het dan slecht is, integendeel, maar het is een verhaal uit het verleden. En toen werd er nog niet over seks gepraat. Al heeft MissCherie ook een punt. Het is een mooi als het elegant is, niet te veel details.
    <3

    1 decennium geleden
  • Illyrian

    ehm, doe maar niet
    de laatste zin, geniaal, en ook helemaal mee eens_O_
    (flower)

    1 decennium geleden
  • MissCherie

    Ik zou ht elegant omschrijven,niet te veel details maar ook niet té vaag. Somewhere in the middle.
    Eigenlijk begin ik een beetje een hekel te krijgen aan Maybelline,het kind is zo koppig! Natuurlijk begrijp ik de situatie wel (maar meestal heb ik een hekel aan de vrouwelijke hoofdrol. Kon Bella hhelemaal niet uitstaan!)
    xoxo

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen