Foto bij ~042~

Jullie zijn lief(flower)

Mary Brooks

Ik twijfel even of ik naar het Krijsende Krot zal gaan. Ik denk dat ik toch eerst iets meer over mijn vader te weten wil komen voordat ik naar hem toe ga. Maar waar moet ik dan zoeken? Ik heb inmiddels elk krantenbericht over hem wel gelezen. Lupos was een van zijn vrienden, misschien kan ik het aan hem vragen. Dus ga ik maar op zoek naar Lupos. Als hij niet in zijn kantoortje of in zijn lokaal is, weet ik niet meer waar ik moet zoeken en begin doelloos door de school te lopen.
Als ik hem na een tijdje nog steeds niet heb gevonden ga ik in de vensterbank zitten. Ik staar uit het raam en zucht.
‘Weer eens aan het ronddwalen?’ hoor ik Sneep dan ineens achter me.
Volgt hij me ofzo? Snel veeg ik de tranen van mijn gezicht en kijk hem aan. ‘Eigenlijk zit ik hier gewoon.’
Dan bedenk ik me dat hij natuurlijk ook met Zwarts op school heeft gezeten. ‘Professor?’
Hij kijkt me vragend aan. ‘Heeft u misschien mijn… moeder gekend toen ze hier op school zat?’
‘Je moeder?’
‘Ja, Susan Brooks.’
‘Ja, een Griffoendor net als jij. Je lijkt wel op haar, alleen…’ Dan valt hij stil. ‘Niet rondhangen op de gang.’ zegt hij ineens en loopt dan snel door.
Verbaasd kijk ik hem na, waar sloeg dat nou weer op?

Als ik naar de Grote zaal loop voor de lunch, ben ik een van de enige. Iedereen zit natuurlijk nog in Zweinsveld. Ik ga aan de tafel van Griffoendor zitten en kijk naar de tafel van de leraren. Er zitten er maar een paar, waaronder Lupos. Als hij opstaat om de Grote Zaal te verlaten, sta ik ook op en loop snel achter hem aan.

WAARSCHUWING: indien u faalt in het achterlaten van een reactie en/of kudo voordat u deze pagina verlaat, zijn wij genoodzaakt Lucius Malfidus achter jullie aan te sturen terwijl hij jullie bekogelt met kwaadaardige huiselven(6)

Reageer (45)

  • Mylintis

    Ohw ga nou maar gwn snel verder! O, en je kan ook nog de basilisk gebruiken om te dreigen(A)

    1 decennium geleden
  • jma301295

    ik weet gewoon niet welk compliment ik nou nog moet geven:X

    1 decennium geleden
  • Cresseyde

    Huiselfjes, eng hoor!
    Ik moest toch even met Lucius praten, vragen of hij een permante zwijgspreuk op Harry wil afvuren!
    <3333

    1 decennium geleden
  • LunaAmiste

    laat me raden..........

    ‘Ja, een Griffoendor net als jij. Je lijkt wel op haar, alleen(je ogen lijken meer op die van Sirius Zwarts)......’
    (H)(flower)(H)(flower)(H)

    ik hou van je story1
    snel verder!!!!

    1 decennium geleden
  • Lifehack

    Waarom stopt iedereen zodra ze voorbij de 'je lijkt op je moeder" komen? Jeesz, ze lijkt duidelijk HARD op haar vader :Y)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen