005
Wow, die meid was zo gaaf, dacht ik.
'ik vind haar dolletjes, en jullie?' Vroeg ik terwijl ik mijn bed dichter naar dat van Jade schoof. Haar mp3 lag nog op haar inmiddels al slordige bed, en ik pakte hem. Ze vond het vast niet erg.
Als ze eens wist wat Lara met die grijns voor haar in petto had...
Misschien moest ik het haar vertellen, maar wat wist ik over Jade?
Misschien was ze wel een Bitch. nee, laat ik het maar niet vertellen. Ik heb het immers zelf ook meegemaakt. Lara is de leerling die het langst op deze gloednieuwe school is aangekomen en ook populair. Als ik haar plannetje verpest kan ik nog wel eens belandden bij de nerds.
Even later kwamen Herman en Jade terug. Jade had een triomfantelijke glimlach om haar gezicht, en Didi keek op van haar lesboek.
Haar bed was bedekt met blauwe lucht, wolken en schaapjes. Over kinderachtig gesproken. Ik vergeleek mijn bed met dat van Jade. haar zwarte dekbed was bedekt met die gave schedeltjes, en het mijne Bordeaux rood met vleermuisjes.
Ik bedacht me dat ik jades mp3 nog in had met het nummer Billy Talent Surrender.
Ik trok hem in een vlug gebaar uit mijn oren, Maar Jade had met al gezien. Ze kwam bij me op bed zitten. 'Geeft niet. Zeg... Ik heb van Herman het laatste huiswerk opgekregen en hij heeft me uitgelegd waar we het over hebben. Ik heb het allemaal al gehad. Wil je het overschrijven? ik heb het hier liggen.'
Er zijn nog geen reacties.